شهرستان ها

ضرورت اجرای طرح «نکاشت» در گلستان/ توان آبدهی چاه های شرب حفظ شود

گرگان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به شرایط سخت آبی پیش رو در استان، گفت: باید در برخی از نقاط گلستان «طرح نکاشت» اجرا شده تا توان آبدهی چاه های شرب افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان، صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: براساس استانداردها، سرانه مصرف آب برای هر نفر در گرگان ۲۳۰ لیتر در شبانه روز در نظر گرفته شده ولی در برخی از اوقات مانند ایام پایان سال، میزان مصرف به بیش از دو برابر می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: از شهروندان می خواهیم که اصول مصرف را رعایت کرده تا دچار قطعی آب نشویم.

وی تأکید کرد: مردم باید مطابق الگو، آب مصرف کرده زیرا مخازن ما محدود است و با خشکسالی که اتفاق افتاده و کاهش ۳۰ درصدی بارش ها در گلستان بالتبع آبدهی چاه ها در بهار و تابستان کمتر و شرایط برای استان ما سخت تر خواهد شد.

حیدریان گفت: البته ما پیشنهاداتی را در جلسه شورای مدیریت بحران و شورای حفاظت منابع آب، ارائه کرده و برای این موضوع باید سطح زیر کشت، مدیریت شده و در برخی از جاها «طرح نکاشت» اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه باید منابعی را از مدیریت بحران تأمین و معیشت جایگزین برای مردم ایجاد کنیم، ادامه داد: حاقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که در شعاع ۵۰۰ الی هزار متری چاه های آب، چاه غیرمجاز و چاه مجاز فاقد کنتور نداشته باشیم و بتوانیم برای تأمین آب شرب، توان چاه ها را حفظ کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا