شهرستان ها

ضرورت احداث پد بالگرد در بیمارستان شهرستان کوهبنان

کرمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: احداث پد بالگرد برای انتقال بیماران اورژانسی در بیمارستان کوهبنان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوهبنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به همراه اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه ضمن سفر به شهرستان کوهبنان در جلسه‌ای با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی، مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست گفت: بیمارستان کوهبنان مشکلات خاص خود را دارد و برنامه‌ای برای اجبار نمودن پزشکان متخصص برای خدمت در مناطق محروم وجود ندارد و از طرفی معادن زغالسنگ باید به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند و یک درصد از درآمد خود را به بحث سلامت اختصاص بدهند.

مهدی احمدی نژاد با اشاره به اینکه مرکز بهداشت کارگری بایستی از سوی معادن زغالسنگ راه اندازی و تجهیز شود تا به کارگران آسیب دیده خدمات بدهند، افزود: تلاش ما بر استخدام نیروهای بومی کوهبنان با تعهد ۱۵ ساله و راه اندازی مهد کودک ویژه کارکنان بیمارستان است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه پزشکان متخصص باید ۶۰ بیمار را در ۲ شیف کاری در ساعت حضور در بیمارستان ویزیت کنند، به مشکلات آزمایشگاه بیمارستان کوهبنان اشاره کرد و افزود: باید برخی آزمایشات نمونه گیری و برای انجام به شهرستان‌های اطراف ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: احداث پد بالگرد برای انتقال بیماران اورژانسی در بیمارستان کوهبنان ضروری است و باید در اولویت برنامه‌ها باشد، چون جاده کوهبنان به زرند و کرمان صعب العبور است.

فرماندار کوهبنان: کمبود پزشک متخصص یک مشکل جدی است

در ادامه فرماندار کوهبنان با اشاره به کمبود وجود پزشک متخصص در این شهرستان، گفت: متأسفانه به دلیل حضور نداشتن مستمر متخصص زنان و زایمان، جراحی و بیهوشی مردم کوهبنان بسیاری از اقدامات درمانی و پزشکی خود را در مرکز استان‌های کرمان و یزد انجام می‌دهند.

مجید توکلی افزود: سعی شود که برای تحقق فرزند آوری و افزایش جمعیت، پزشکان متخصص زنان، جراحی و بیهوشی به صورت هفتگی و مستمر در بیمارستان کوهبنان مستقر شوند و تعداد بیشتری بیمار را در طول روز ویزیت کنند و ساعت کاری پزشکان متخصص مشخص شود تا باعث سرگردانی بیماران نشود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا