شهرستان ها

ضرورت اختصاص فضای مناسب برای اماکن عمومی در طرح مسکن ملی

شهرکرد-سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در طرح مسکن ملی،فضا برای اماکن عمومی در نظر گرفته شود، گفت: ساخت شهرک های مسکونی باید با محوریت مسجد انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حسین میرزایی ظهر شنبه در شورای سیاستگذاری مساجد چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نقش، کارکرد و تأثیرگذاری مساجد بعد از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و امروز در تمامی حوزه‌ها بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مساجد از نظر ساخت، سخت افزاری و نرم افزاری جز وظایف کلیه دستگاه‌ها است، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در جهت توسعه مساجد تلاش کنند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیار ی خدمت در توسعه و فعالیت مراکز دینی را یک توفیق الهی دانست و ادامه داد: فرمانداران بررسی و رفع مشکلات مساجد در استان را در دستور کار قرار دهند.

حسین میرزایی با بیان اینکه مصوبات جلسه نباید تا برگزاری جلسات آینده معطل بماند، تصریح کرد: پیگیری مصوبات جلسات توسط یک کارگروه خاص ضروری است.

وی با اشاره به اینکه موضوع نرم افزاری مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: بسته‌ای برای توسعه نرم افزاری مساجد چهارمحال و بختیاری باید تهیه و تدوین شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیار با بیان اینکه ظرفیت خیران در توسعه مساجد استان نباید نادیده گرفته شود، عنوان کرد: در طراحی مساجد جدید و تغییر کاربری‌ها باید دقت لازم صورت پذیرد.

حسین میرزایی ادامه داد: مساجد باید منبع درآمد پایدار کسب کنند تا مشکلات مالی آنها حل شود.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن‌های ملی باید اماکن عمومی همچون مدارس، مساجد و فضای سبز در نظر گرفته شود، گفت: ساخت شهرک‌های مسکونی در چهارمحال و بختیاری باید با محوریت مسجد انجام شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا