شهرستان ها

ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای نشر معارف اسلام توسط طلاب جوان

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای نشر معارف اسلام توسط طلاب جوان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی بعد از ظهر یکشنبه در آئین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی در حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء (ص) اراک اظهار داشت: یک فرصت جدید برای اسلام از دیدگاه اهل بیت به وجود آمده است، روحانیت شیعه باید خود را برای ظهور آماده نماید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: با توجه به شرایط موجود عالمان شیعه باید زمان شناس خوبی باشند و علمای شیعه باید با زبان و ادبیات به روز دنیا و در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی اقتصادی و دیگر ابعاد نقش آفرینی کنند.

وی افزود: آثار مثبت و منفی فعالیت‌های انسان و بشر در طول زمان باقی می‌ماند و آثار علمای بزرگ همچون شیخ انصاری تا سال‌ها باقی می‌ماند و روحانیت شیعه باید برای گسترش این آثار مثبت تلاش کند.

دری نجف آبادی ضمن توصیه‌های به طلبه‌ها بیان کرد: طلبه شیعه باید ساده زیست، فعال، انقلابی و مردمی باشند و در صحنه‌های مختلف بتواند کارآمدی اسلام و انقلاب را به رخ بکشاند.

وی افزود: ما همه خدا را داریم و در همه مسائل خداوند ما را یاری می‌نماید و هرگز پشیمان نشوید و برای رضای خداوند طلبگی کنید و تلاش کنید اگر انسان خالص باشد مطمئناً با کمک خداوند پیروز خواهد شد.

امام جمعه اراک تأکید کرد: روحانیت همواره در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی و از ارکان دین مبین اسلام محافظت کرده است و امروز روحانیت باید از همه ظرفیت‌ها برای نشر و ترویج معارف دینی استفاده کند.

وی با بیان اینکه لباس طلاب و روحانیون لباس خادمی امام زمان (عج) است و روحانیون باید با تجهیز خود به سلاح علم و دانش به دنبال کسب رضایت و خشنودی آن حضرت باشند، گفت: کارنامه روحانیت از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی تا کنون قابل قبول است و باید در گام دوم انقلاب موفق تر از گذشته عمل کند.

ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای نشر معارف اسلام توسط طلاب جوان

دری نجف آبادی افزود: روحانیت باید در این برهه زمانی مدیریت فکری جامعه را از دست ندهد و با تجهیز به سلاح علم و تقوا در مقابل مفاسد و مظالم بایستد.

وی مبارزه با ظلم، فساد و هواپرستی کسانی که فرصت‌طلبی می‌کنند را از وظایف اصلی روحانیت دانست و عنوان کرد: گاهی برخی افراد به اسم دین، دفاع از انقلاب و اسلام به دنبال منافع شخصی خود می‌روند و برخلاف اسلام و قرآن عمل می‌کنند که باید به‌طورجدی با آن‌ها مقابله کرد.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می‌تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه‌های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای نشر معارف اسلام توسط طلاب جوان

شایان ذکر است در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰ نفر از طلبه‌های استان مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا