شهرستان ها

ضرورت افزایش نظارت‌ و بازرسی از انبارهای نگهداری مواد غذایی

اراک- رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: ضرورت دارد نظارت‌ها و بازرسی‌ها توسط نهادهای مربوطه بر واحدهای صنفی و انبارهای نگهداری مواد غذایی، بهداشتی و دارویی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی با اشاره به کشف و معدوم‌سازی ۲۵ تن رب گوجه‌فرنگی فاسد و تاریخ گذشته در شهرستان خمین، اظهار کرد: در پی گزارش مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین به دادستانی این شهرستان، مبنی بر نگهداری و انبار حجم زیادی رب گوجه‌فرنگی فاسد و غیربهداشتی در یکی از کارخانه‌های مواد شیمیایی شهرک صنعتی خمین و پس از بررسی‌های اولیه، پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود: دستور قضائی خطاب به ضابطان و نماینده غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی به منظور بازرسی از شرکت موردنظر صادر شد که مقدار ۲۵ تن رب گوجه‌فرنگی فاسد و غیرقابل استفاده انسانی کشف و ضبط شد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: حفظ و احیای حقوق عامه در حوزه‌های مختلف از وظایف مقام مدعی‌العموم است که دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان مرکزی با دقت و قاطعیت لازم ورود پیدا می‌کنند که یکی از این موارد، حوزه بهداشت و سلامت غذایی شهروندان است، چرا که با سلامت و جان مردم ارتباط دارد.

وی افزود: ضرورت دارد نظارت‌ها و بازرسی‌ها توسط نهادهای مربوطه بر واحدهای صنفی و انبارهای نگهداری مواد غذایی، بهداشتی و دارویی افزایش یابد و حسب مورد با متخلفان برخورد شود.

موسوی بیان کرد: شهروندان می‌توانند مواردی که سلامت، بهداشت و امنیت غذایی مردم را تهدید می‌کند را به پلیس و یا مراجع قضائی اطلاع دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا