شهرستان ها

ضرورت ایجاد سازندگی در حوزه اصناف/بسیج سد راه فعالیت اصناف نیست

اردبیل- فرمانده بسیج اصناف استان اردبیل گفت: بسیج نه تنها سد راه فعالیت اصناف نیست بلکه کمک کار آنها در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمود وهاب‌زاده عصر سه‌شنبه در همایش رؤسای اتحادیه‌های اصناف در اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: یاد و خاطره ۱۱ هزار شهید اصناف را گرامی می‌داریم و بر این باوریم فعالیت اصناف منصف در استان اردبیل به تقویت نظام اقتصادی و خودباوری داخلی کمک کرده است.

وی ورود بسیج را به عرصه نظارت بر بازار یادآور شد و تصریح کرد: در قالب تفاهمنامه‌ای که بین رئیس بسیج مستضعفان و معاون اول رئیس جمهور به امضا رسیده، بسیجیان در قالب بازرسان افتخاری در کمک به حفظ آرامش در بازار ورود پیدا کرده و به دور از هرگونه تنش سعی می‌کنند تا در کمال همکاری و همراهی به تقویت نظام صنفی کمک کنند.

فرمانده بسیج اصناف استان اردبیل گفت: مطالب مطرح شده از سوی برخی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در مورد دخالت بسیج در حوزه اقتصادی و بازار درست نیست و ما بیشترین تمرکز خود را بر ارائه همراهی بیشتر با اصناف گذاشتیم و برای بسیجیان افتخاری در حوزه نظارت و بازرسی نیز دوره‌های آموزشی برگزار و صدور کارت همراه با تبیین وظایف و حیطه اختیارات ارائه شده است.

در این جلسه رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل نیز با انتقاد از نحوه اجرای ماده ۱۳ و پافشاری شبکه بهداشت اردبیل برای تعدیل و حذف ماده ۱۳ در حمایت از کسبه آسیب‌دیده افزود: ما حتی از اجرای این دستورالعمل قانونی امتنا کردیم و سعی و تلاشمان بر این بوده تا بیشترین کمک و همراهی را با اصناف داشته باشیم و از طریق وزارتخانه پیگیر حل مشکلات این ماده قانونی هستیم.

خلفی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه هدف ما در ایام کرونا آزار و اذیت کسبه و بازاریان نبوده بلکه سعی کردیم همیشه در کنار اصناف باشیم و با تعامل و همکاری بتوانیم بهترین شرایط فعالیت اصناف را به وجود آوریم.

وی به احتمال شیوع امیکرون در استان و ورود به پیک ششم اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس قانون در هر شهری که یک مورد آلوده به امیکرون مشاهده شود رنگ آن شهر به نارنجی در می‌آید در حالی که در اردبیل تاکنون ۴ مورد مثبت امیکرون شناسایی شده ولی تاکنون رنگ‌بندی شهر تغییر پیدا نکرده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل اضافه کرد: ما معتقدیم با همراهی اصناف و با کمترین تنش به راحتی می‌توان بهترین فعالیت‌ها را در حوزه صنوف و اتحادیه‌ها انجام داد که در این راستا امیدواریم کمترین تعطیلی واحدهای صنفی و بیشترین پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی را شاهد باشیم.

خلفی‌زاده در مورد نحوه هزینه‌کرد درآمد بیمارستان امام خمینی اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده بیمارستان‌های اردبیل کوچک و ضررده هستند، بخش عظیمی از درآمد بیمارستان امام صرف جبران این ضرر و زیان می‌شود.

وی در مورد افزایش آمار فوتی‌ها و بستری‌ها در اردبیل در پیک‌های مختلف کرونایی تصریح کرد: از شهرهای مختلف به ویژه استان‌های همجوار بیماران کرونایی را که بستری در بیمارستان امام بودند، شاهد بودیم و بستری و فوت آنها آمار ما را افزایش می‌داد و ما چاره‌ای جز پذیرش این بیماران در بیمارستان‌ها نداشتیم و به همین دلیل افزایش آمار و تغییر رنگ‌بندی شهر اردبیل اتفاق افتاده که این به ضرر کسبه منطقه بوده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا