شهرستان ها

ضرورت ایجاد سیل بند و لایروبی رودخانه ها در بلوچستان

asdasd

مسئولین وعده های شان را به سیل زدگان فراموش نکنند


رئیس شورای شهر زرآباد گفت: یکی از مهم ترین دلایل جاری شدن سیل اخیر عدم لایروبی رودخانه ها و نبودِ سیل بند بود که نیاز است مسئولین برای جلوگیری از تکرار مجدد سیل، در راستای ایجاد سیل بند و لایروبی رودخانه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

یونس نهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: کمک های مردمی به تک تک روستاهای سیل زده در بلوچستان ارسال شده و به دست مردم رسیده اما جبران خسارت های حاصل از سیل، نیازمند اقدامات موثرتری است.

وی افزود: در حال حاضر مهم ترین مسئله و مشکل مردم، ساخت منازل تخریب شده شان است که نیاز است مسئولین و خیرین در کنار مردم باشند تا خسارات وارده تا حدودی جبران شود.

نهنگی عنوان کرد: بنیاد مسکن برای جبران خرابی خانه های مردم ورود کرده‌ و تا حدودی توجه به این موضوع جدی است و از راه های مختلف به مردم کمک می شود‌.

نهنگی عنوان کرد: توجه و کمک رسانی به مناطق سیل زده به وضوح قابل مشاهده است و امیدواریم این روند تا حصول نتیجه و جبران خسارت های سیل زدگان ادامه داشته باشد تا گره‌ای از از مشکلات مردم باز شود.

رئیس شورای شهر زرآباد عنوان کرد: برای جبران خسارت های کشاورزان وعده هایی داده شده ولی تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی افزود: مهم ترین عاملی که باعث جاری شدن سیل و ورود آب به منازل مردم شده بحث سرگردانی آب های حاصل از باران است که نیاز است رودخانه ها و مسیرهای عبور آب، لایروبی شود و مسیر آب مشخص شود.

نهنگی افزود: مناطقی مانند دشتیاری و زرآباد مناطقی هستند که آب های  بالادستی از همین مسیر به دریا می ریزد و نیاز است سیل بندهایی ایجاد شود و مسیر آب مشخص شود.

وی افزود: برای هدایت روان آب ها باید چاره اندیشی شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته اما وعده هایی داده شده و امیدواریم این وعده ها محقق شود و اگر این اقدامات انجام شود قطعا از سیل، بیماری و آفات دیگر جلوگیری می شود.

نهنگی گفت: امیدواریم وعده هایی که مسئولین در زمان سیل به مردم داده اند از روی احساسات عوام فریبی نبوده باشد و برای حل مشکلات مردم گام های اساسی برداشته شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا