شهرستان ها

ضرورت برنامه‌ریزی مجدانه برای پیشگیری از وقوع تخلفات در نمین

نمین- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: اتخاذ برنامه ریزی‌های دقیق و مدون برای اقدامات پیشگیرانه از وقوع تخلفات و جرایم و اجرای آن مطابق با قوانین و مقررات لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید شهرستان نمین با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه می‌تواند عامل کلیدی از وقوع جرایم و تخلفات در این منطقه باشد، اظهار کرد: اتخاذ برنامه ریزی‌های دقیق و مدون برای اقدامات پیشگیرانه از وقوع تخلفات و جرایم و اجرای آن مطابق با قوانین و مقررات لازم و ضروری است.

وی افزود: باید همه دستگاه‌ها و نهادها با شناخت دقیق از وظایف ذاتی خود و عمل به آن در امر پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم ایفای نقش کنند و اقدامات قضائی را مرحله آخر خود بدانند چرا که در برخی از مواقع سهل‌انگاری در انجام وظایف ذاتی از سوی دستگاه‌ها موجب تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضائی شده در حالی که بخش زیادی از این پرونده‌ها می‌توانست با اقدامات پیشگیرانه به تشکیل پرونده منتهی نشود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل حمایت دستگاه قضائی از بخش تولید و اشتغال در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را یک اصل مهم تلقی کرد و گفت: دادگستری استان در قالب کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری به طور مستمر و مداوم از تولید و اشتغال و نیز سرمایه گذاری مشروع و قانونی حمایت کرده و تا کنون توانسته تعداد زیادی از واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد را به چرخه تولید بازگرداند.

حجت الاسلام کثیرلو در ادامه با تبیین و تشریح اهمیت قضا و قضاوت به جایگاه دادستانی به عنوان مدعی العموم اشاره کرد و افزود: سمت دادستانی با انبوهی از وظایف و مسئولیت‌ها، رسالتی بسیار سنگین برعهده دارد که خدمت در این سمت را به معنای واقعی در حکم ایثار و از خود گذشتگی تبدیل کرده است.

وی کسب موفقیت در این سمت را خدمت صادقانه و شبانه روزی به مردم و تأمین امنیت و آرامش شهروندان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مسلماً این مهم در سایه همکاری، هماهنگی و تعامل با مراجع انتظامی و امنیتی و سایر دستگاه‌ها و نهادها ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند «جواد پروانه» دادستان سابق نمین، «حسن شاهی» به سمت دادستان جدید این حوزه معرفی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا