شهرستان ها

ضرورت توسعه آموزش‌های بحران/پیشگیری از فرونشست زمین اولویت است

بیرجند- معاون سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش‌های بحران، گفت:در راستای پیشگیری از خسارت های احتمالی در حوادث، لازم است نسبت به مقاوم سازی واحدهای غیر مقاوم اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول حسام ظهر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی از ایجاد قرارگاه‌های بحران در سطح کشور خبر داد و گفت: این قرارگاه‌ها به‌صورت قطبی با نگاه تجهیز و نوسازی تجهیزات برای آمادگی در مواقع بحران‌ها یا پاسخ و مقابله با آن در دستور کار قرار گرفته اما مدیریت آنها هنوز قطعی نشده است.

وی خواستار تقویت رویکرد پیشگیرانه در مدیریت بحران شد و افزود: همچنین باید بیان ما بر محور پیشگیرانه تقویت شود که درصد آن خیلی پایین است و ابتدا باید این موضوع از دستگاه اجرایی مربوطه پیگیری شود.

حسام بیان کرد: موضوع فرونشست زمین با اولویت حوزه‌های سکونتی در استان‌هایی که درگیر این مساله هستند از موضوعات بسیار مهم و مورد توجه سازمان است.

وی و گفت: آموزش مدیران ستادی شش استان کشور را در برنامه داریم اما در سطح استانی برای ستادهای شهرستانی باید برنامه‌ریزی شود.

معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بیان کرد: در حال حاضر هزینه‌ها بالا رفته و سقف تسهیلات حتی با ارتقایی که داده شده، پایین است که اگر این شرایط ادامه یابد مجدد شاهد تولید مسکن نامقاوم خواهیم بود.

حسام بیان کرد: با گذشت دو سال از ۱۴۰۰، هنوز اعتبار برنامه ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران کشور اجرایی نشده و امسال با پیگیری‌ها و هم‌افزایی ایجاد شده که امید است این بند از قانون در بودجه تحقق پیدا کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا