شهرستان ها

ضرورت توسعه زراعت چوب در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- رئیس اداره جنگل های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تغییر اقلیم و فرسایش خاک در استان، توسعه زراعت چوب ضروری است.

علی حسین امینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از دیرباز خواستگاه کشت انواع «صنوبر» بوده است، اظهار کرد: شهرستان‌های فارسان، کیار و شهرکرد دارای مزارع مهم صنوبر هستند.

وی مطرح کرد: کاهش شدید منابع آبی، کمبود آب، کاهش بارندگی‌ها و تغییر اقلیم در چهارمحال و بختیاری قابل مشهود است که تغییر نوع بارش‌ها از برف به باران و شیب استان موجب افزایش فرسایش شده که این مسئله نشان دهنده ضرورت توسعه پوشش گیاهی است.

رئیس اداره جنگل‌های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: استفاده از اراضی ناهموار در حاشیه رودخانه‌ها و حاشیه آب راه‌ها که فرسایش شدید خاک در این مناطق مشهود است به منظور کشت درخت و زراعت چوب ضروری است.

امینی بهبود منابع طبیعی، حفظ محیط زیست، کاهش آلاینده‌ها و کمک به حیات جنگل‌ها در دوره طرح تنفس جنگل را از دیگر مزایای زراعت چوب دانست و ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت چوب استقبال از این طرح‌ها افزایش یافته است که این مهم می‌تواند نیاز چوب کشور را تا حدودی تأمین کرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت صنوبر رفته که امسال به این اراضی ۱۷۶ هکتار اضافه شده است.

رئیس اداره جنگل‌های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی با افزایش حمایت‌های خود از این گونه طرح‌ها و اعطای تسهیلات، کود شیمیایی و آفت کش‌ها در راستای افزایش تولید چوب، کاهش فرسایش خاک و اشتغال زایی قدم بردارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا