شهرستان ها

ضرورت جریان سازی نوحه ونغمه های فاطمی

ساری- معاون سازماندهی هیأت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی نوحه و نغمه را بهترین وهنری ترین بیان و رسانه ذکر کرد و جریان سازی در این زمینه را جزو برنامه ها برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد خانجانی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه سوگواره نوحه فاطمی استان مازندران بااشاره اهمیت شعر و نوحه سرایی و نغمه پردازی و سفارشات اکید مقام معظم رهبری نسبت به شعر، نوحه و نغمه پردازی گفت: علاوه بر وجود مجموعه‌های شعری، مجموعه نوحه و نغمه نیز مورد تاکید سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیأت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شعر را از معجزات آفرینش می‌دانند، افزود: معظم له شعر را رسانه‌ای مؤثرتر از هر رسانه‌ای در دروان معاصر در عصر جدید می‌دانند و اعتقاد دارند شعر می‌تواند سال‌های سال ماندگار شود.

حجت الاسلام خانجانی با اظهار اینکه بهترین بیان و هنری‌ترین بیان شعر به شمار می‌رود، تصریح کرد: در مجموعه نوحه و نغمه رسالت ما حمایت از فعالان این حوزه است.

معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به فعالیت یکساله مرکز نوحه و نغمه در سازمان تصریح کرد: حدود ۱۲ مجموعه نوحه و نغمه در کشور شناسایی شد و از فعالان این حوزه حمایت‌های خاصی می‌شود.

وی با اشاره به برپایی کنگره ملی نوحه که سال جاری بعد از عاشورا برپا شده است، تصریح کرد: کنگره نوحه‌های فاطمی نیز سال قبل برگزار شد و امسال نیز همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) کنگره نوحه‌های فاطمی در کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: هر کس در این زمینه احساس می‌کند می‌تواند مؤثر باشد در زمینه حمایت، سازماندهی و ساماندهی برنامه ریزی می‌شود.

حجت الاسلام خانجانی ادامه داد: نگاه ما در حوزه نوحه و نغمه جریان سازی است و امیدواریم در موضوعات محتوایی قدمی بزرگ‌تر برداریم.

به گزارش مهر، در این مراسم از ۱۲ برگزیده استانی شامل چهار اثر شعر بومی مازندرانی و هشت اثر شعر فارسی با حضور معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت الاسلام درخشنده معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان و مداحان تقدیر شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا