شهرستان ها

ضرورت ساماندهی کشتارگاه های منطقه دشتروم/ مخالف معیشت مردم نیستیم

یاسوج_ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دامپزشکی ساماندهی کشتارگاه های منطقه دشتروم بویراحمد را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی زاده ظهر شنبه در نشست ساماندهی کشتارگاه‌های استان، افزود: کشتار غیرمجاز دام در منطقه تنگاری بویراحمد را شاهدیم و در این منطقه یا باید کشتارگاه احداث و یا کشتار در کشتارگاه صنعتی یاسوج انجام شود

حاجی زاده با بیان اینکه مخالف معیشت مردم نیستیم، اظهار داشت: کشتار باید به صورت بهداشتی باشد.

وی افزود: دامپزشکی موظف است در یک فرصت زمانی یک ماهه کشتار در تنگاری را ساماندهی کند، ضمن اینکه جلسات کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌ها هر ماه برگزار و مشکلات رفع شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: به لحاظ اعتباری با توجه به تحریم‌ها مشکلاتی وجود دارد و انتظار نداریم یک شبه معجزه شود اما مسائل اولویت‌بندی و با همان اعتبارات محدود مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله‌ها، کنترل ترافیک و ساماندهی کشتارگاه‌ها سه اولویتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: از شهرداری‌ها انتظار احداث روگذر و زیرگذر نداریم و تنها می‌خواهیم به موقع زباله‌ها را جمع‌آوری، ترافیک را کنترل و کشتارگاه‌ها را ساماندهی کند.

حاجی زاده با تاکید بر ساماندهی کشتارگاه‌ها گفت: شهرداری‌ها در یک بازده زمانی سه ماهه فرصت دارند از اعتباراتی که به آنها می‌دهیم کشتارگاه‌ها را ساماندهی کنند، اگر نمی‌توانند برون‌سپاری و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: تمامی شهرهای کوچک مکلف هستند در کشتارگاه‌های صنعتی شهرهای همجوار کشتار خود را انجام دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا