شهرستان ها

ضرورت معرفی مفاهیم قرآن با زبان هنر

asdasd


رئیس حوزه هنری مازندران، گفت: باید مفاهیم و درونمایه قرآن با زبان هنر بیان شود و کتاب‌ها صرف یک اثر مکتوب نباشند، چراکه بهره‌گیری از تصویر می‌تواند در جدب مخاطب اثر داشته باشد.

به گزارش ایلنا، مهدی معصومی گرجی در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در ساری با تاکیر بر لزوم تبلیغات گسترده در حوزه نمایشگاه‌های آثار قرآنی گفت: برای اثرگذاری در سطح جامعه باید تبلیغات گسترده در این حوزه داشته باشیم تا مفاهیم قرآن در جامعه جاری شود.

وی هنر را ابزاری برای تبلیغ قرآن معرفی کرد و افزود: تولیدات هنری از جمله موشن‌ گرافی، عکس، مستند و مانند این‌ها از بهترین ابزارهای جهان امروز برای رشد فرهنگ قرآن و نهادینه‌سازی آن در جامعه به شمار می‌آید.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: بازدیدها نشان می‌دهد که فصاهای برخوردار از جاذبه‌هاب بصری مخاطبان بیشتری جذب می‌کنند که این امر نشانگر رشد جامعه است.

معصومی گرجی افزود: باید به این نیاز جامعه با رشد بصری آثار قرانی پاسخ دهیم‌‌ و به‌روز باشیم تا مفاهیم به درستی در جامعه اجرا شود.

رئیس حوزه هنری مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت غنی مازندران، دستگاه‌های فرهنگی و هنری درصورت برخورداری از بودجه لازم می‌توانند در راستای توسعه فرهنگ قرآن و انس با آن اقدام کنند.

وی با بیان این که تمامی آثار حوزه هنری در حوزه مفاهیم قرآنی است، اظهار داشت: باید مفاهیم و درونمایه قرآن با زبان هنر بیان شود و کتاب‌ها صرف یک اثر مکتوب نباشند، چراکه بهره‌گیری از تصویر می‌تواند در جذب مخاطب اثر داشته باشد.

معصومی گرجی با اشاره به ناکافی بودن بودجه‌های فرهنگی گفت: دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ و هر باید نگاه ویژه به حوزه هنر داشته باشند. هر حرکت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون هنر بی‌اثر است.

وی درباره آخرین وضعیت پردیس سینمایی ساری اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در یک سال آینده احداث پردیس آغاز شود، با سرمایه‌گذار جلسه‌ای داریم و نقشه پردیس سینمایی نیز آماده است.

معصومی گرجی دلیل توقف ساخت پروژه در سال‌های گذشته را نبود بودجه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذار ساروی پیشقدم شده و درباره اخذ مجوزهای با شهرداری مشکلی نداریم.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا