شهرستان ها

ضعف زیرساخت ها عامل اصلی خسارات سیل سیستان و بلوچستان بود

زاهدان – نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف زیرساخت ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب شده تا بارش های چند روز اخیر تبدیل به سیلاب شود.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بارندگی‌های هفته گذشته در جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و زیرآب رفتن معابر و زیرساخت‌های شهری شد.

وی با اشاره به این بارش‌ها به ۸۰ درصد خانه‌های منطقه کنارک خسارت وارد کرده است، افزود: همچنین ساکنان مناطق مراد آباد، کمپ، جنگلوک، سرخ ریگ، میرآباد و چادران کپرهای خود را از دست داده اند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت تصریح کرد: وضعیت شهر «تیس» بسیار بحرانی است و دهستان‌های عورکی و پیرسهراب در محاصره کامل آب قرار دارند و تبدیل به جزیره شده اند.

وی ضمن تقدیر از نهادهایی که در این مدت یاری گر مردم منطقه بلوچستان بودند، افزود: مسئولان باید نسبت به بهسازی زیرساخت‌های منطقه اقدام کنند زیرا این زیر ساخت‌های شهری پاسخگوی بارش‌های پیش رو نیستند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا