شهرستان ها

ضوابط تشویقی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به تصویب رسید

زنجان- سرپرست اداره معماری و بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی زنجان گفت: ضوابط تشویقی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد مهدیون گفت: سند ضوابط تشویقی محلات هدف بازآفرینی در قالب بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه موضوع مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تاریخ ۱۴۰۱.۶.۲۱ با عنوان (سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌هایی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری) پس از تهیه و تدوین توسط کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی با همکاری شهرداری‌های مربوطه و بررسی در چندین جلسه کارشناسی و طرح در سه جلسه کمیسیون ماده ۵ در نهایت در تاریخ ۱۴۰۲.۳.۷ به تصویب کمیسیون مذکور رسید.

۴ شهرستان استان زنجان جزو محلات بازآفرینی شهری است

وی با بیان اینکه مصوبه مذکور مربوط به شهرهایی است که دارای طرح مصوب محلات هدف بازآفرینی است، ابراز کرد: شهرهای زنجان-ابهر-خرمدره و قیدارجزو محلات هدف بازافرینی شهری است.

سرپرست اداره معماری و بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان، با اشاره به اینکه پس از ابلاغ مصوبه مذکور، شهرداری‌ها موظف به صدور پروانه ساختمانی بر اساس سند ضوابط مصوب در محلات هدف بازآفرینی هستند، گفت: همچنین شهرداری‌ها باید گزارش ماهانه صدور پروانه‌های ساختمانی را به اداره کل راه و شهرسازی ارائه دهند.

مهدیون تاکید کرد: همچنین شهرداری‌ها باید آمار پروانه‌های مذکور را به طور مستمر در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران ثبت کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا