شهرستان ها

طرح‌های عمرانی در بندر امام به بهره برداری رسیدند

بندر امام- همزمان با هفته دولت، فاز نخست طرح احداث پایانه مکانیزه شماره چهار غلات، چهار باب انبار نگهداری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز سه‌شنبه «مهرداد بذرپاش» به استان خوزستان سفر کرد؛ در این سفر مسئولان عالی رتبه سازمان بنادر و دریانوردی وی را همراهی می‌کردند.

همچنین به مناسبت هفته دولت، ۲۶ طرح با ۵۹ هزار میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در بنادر خوزستان از جمله در بندر امام با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شدند.

فاز نخست طرح احداث پایانه مکانیزه شماره چهار غلات به ارزش ریالی هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد، چهار باب انبار نگهداری کالا و ایجاد سایت ریلی به ارزش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و احداث مرکز تسهیلات دریافت زائدهای و بازیافت پسماند کشتی به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در بخش اجرای طرح‌های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، عملیات گازرسانی به مجتمع بندری، برق‌رسانی به مکنده‌های غلات اسکله‌های ۱۶ تا ۲۴، سیستم اعلام و اطفای حریق و تهویه پست‌های برق و مراکز مخابرات و نوسازی و بهسازی محوطه کانتینری به ارزش ریالی ۳ هزار و ۱۶۶ میلیارد افتتاح و بهره‌برداری شد.

در بخش تأمین و بهره‌برداری از تجهیزات منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، تجهیزات استراتژیک و محوطه‌ای، طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی و اکسس کنترل بندر امام خمینی (ره) به ارزش ۱۰ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد.

در بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، عملیات اجرایی احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث انبارهای نگهداری کالای صادراتی و احداث دیوار پیرامونی بنادر امام خمینی (ره)، شادگان و سجافی به ارزش ریالی ۵ هزار و ۳۵۱ میلیارد، آغاز شد.

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پایانه شماره یک غلات و پایانه مواد معدنی بندر امام خمینی (ره) به ارزش ریالی ۲۰ هزار میلیاردی با بخش خصوصی منعقد شد.

در مجموع با اجرای این طرح‌ها ۵۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای ۲ هزار و ۲۳۷ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) استان خوزستان ایجاد شده و می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان خوزستان، با حضور در مجتمع بندری امام خمینی اجرای عملیات گازرسانی به این مجتمع بندری را مورد بهره‌برداری قرار داد.

این طرح با ۱۵ کیلومتر خط لوله و اعتبار یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. میزان اشتغالزایی این طرح ۱۱۰ نفر برآورد شده و اهدافی از جمله دسترسی به سوخت ارزان و کاهش هزینه‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند.

اجرای این طرح کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش جذابیت و رضایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به دنبال دارد. از دیگر مشخصات این پروژه خرید انشعاب گاز مجتمع بندری، اجرای خط لوله ۱۲ اینچ به طول ۱۵ کیلومتر، ساخت و نصب ۲ ایستگاه تقلیل فشار و اجرای حفاری زیرزمینی مورب با دستگاه HDD به طول بیش از یک کیلومتر است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا