شهرستان ها

طرح انتقال آب گرداب سفلی تا پایان سال تکمیل می‌شود

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح دیگر گرداب سفلی از پروژه‌های تأمین و انتقال آب در اراضی شیبدار است و پیش‌بینی می‌شود عملیات انتقال آب این طرح تا پایان ستال تکمیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح امروز در شورای اداری شهرستان فلارد، اظهار کرد: شهرستان فلارد یکی از شهرستان‌های با متوسط بارندگی بالای ۷۰۰ میلی‌متر در چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: با توجه به میزان بارندگی، فلارد یکی از شهرستان‌های مستعد برای توسعه باغات دیم و گیاهان دارویی است که در طرح جهش تولید در دیمزارها به این شهرستان به صورت ویژه توجه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دو کلان پروژه در شهرستان فلارد در حال اجرا بود، ابتدا طرح فلارد ۱ که سال‌ها به حال خود رها شده بود، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این طرح وارد مدار شد و این بخش ۴۰ میلیارد تومان روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، پیش‌بینی می‌شود تا زمان آغاز کشت بهاره به بهره‌برداری برسد.

برزگر عنوان کرد: طرح دیگر گرداب سفلی از پروژه‌های تأمین و انتقال آب در اراضی شیبدار است، سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و سفر به این پروژه اختصاص داده شد، امسال نیز برای ادامه روند اجرای این طرح اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است و انتظار می‌رود، عملیات انتقال آب این طرح تا پایان سال تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: یک چهارم قنوات در شهرستان فلارد لایروبی شده است و پیش‌بینی می‌شود این عملیات به یک دوم قنوات برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سه گلخانه در شهرستان فلارد به بهره‌برداری رسید و یک مجوز مجتمع گلخانه‌ای ۴.۵ هکتاری اخیراً صادر شده و اگر منابع تسهیلاتی در اختیار داشته باشیم سعی می‌کنیم این طرح را تکمیل کنیم.

برزگر بیان کرد: در زمینه توسعه کشت باغات دیم و گیاهان دارویی در شهرستان فلارد محدودیتی وجود ندارد و هر مجوز صادر خواهد شد.

وی در خصوص ممنوعیت کشت برنج در شهرستان فلارد، تاکید کرد: ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد، کما اینکه پیش از این کشت این محصول تنها در سه استان شمالی مجاز بود، در برنامه الگوی کشت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کشت برنج برای استان چهارمحال و بختیاری دیده شده است اما چون برنج از محصولات آب بر است، سطح خدمات ارائه شده به بهره‌بردار نصف محصولات اساسی و راهبردی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیش از ۱۳ هزار تن کود اوره در استان توزیع شد و ۱۹ هزار تن کود شیمیایی تأمین شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا