شهرستان ها

طرح تبدیل سند ازدواج به سند تک‌برگی به قوه قضاییه ارسال شده است

زجان-رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طرح تبدیل سند ازدواج به سند تک‌برگی به قوه قضاییه ارسال شده و در معاونت راهبردی و معاونت حقوقی قوه قضاییه مطرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای قضایی استان زنجان، گفت: زنجان یکی از استان‌های پیشرو در بحث صدور اسناد کاداستری بوده و ۹۰ درصد از عرصه‌های ملی اسناد کاداستری صادر شده است.

وی به طرح تبدیل سند ازدواج به سند تک‌برگی اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح به قوه قضاییه ارسال شده و در معاونت راهبردی و معاونت حقوقی قوه قضاییه مطرح است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برخی از املاک دولتی فاقد سند هستند که باید دستگاه‌ها در هیئت‌های تعیین تکلیف پرونده تشکیل دهند و در صورت اثبات مالکیت سند تک برگی صادر خواهد شد.

بابایی تاکید کرد: زنجان یکی از استان‌های پیشرو در صدور اسناد کاداستر در کشور بوده و اقدامات ارزشمندی در تثبیت و صدور اسناد کاداستری در این استان انجام شده است.

وی به جلسه قرارگاه ملی اراضی کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: مستند به ماده ٩ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۱۳۸۹.۴.۲۳ و ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب۱۳۹۴.۲.۱ و آیین‌نامه اجرایی قانون، رفع تداخلات اراضی در شهرستان‌های سلطانیه و خرم‌دره به طور کامل انجام شده و ۳۰ درصد از سندهای مفروزی زارعان در این دو شهرستان نیز صادر شده است.

معاون رئیس قوه قضاییه، به سیاست‌های ابلاغی رییس قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس هدف‌گذاری‌های تعریف شده در مسیر هوشمندسازی همه فرآیندهای ثبتی حرکت می‌کند.

بابایی یاد آورشد: وسعت استان زنجان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار بوده که برای یک میلیون و ۷۰ هزار هکتار اسناد کاداستری صادر شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا