شهرستان ها

طرح تفکیک زباله از مبدا در رشت اجرایی می‌شود

رئیس شورای شهر رشت:

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به انعقاد قرارداد تفکیک زباله از مبدا گفت: اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا از ورود حجم گسترده‌ای از زباله‌ها به سایت سراوان جلوگیری می‌کند.


به گزارش ایلنا از رشت،  محمد حسین واثق کارگرنیا در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت، با اشاره به تدوین طرحی پیرامون توسعه حرم مبارک فاطمه اخری (س) این شهر بیان کرد: انتظار می‌رود با بازبینی مجدد این طرح و برنامه ریزی‌های مناسب و عملیاتی کردن آن در کنار عایدات معنوی از وجود این بارگاه معنوی، از وجود این حرم مبارک در راستای توسعه گردشگری مذهبی با هدف ایجاد درآمد پایدار و رونق اقتصادی برای شهر نیز اقدام شود.

واثق کارگرنیا با تاکید به اینکه دریافت هر گونه مبلغ مازاد در راستای عوارض ساختمانی و ساخت وساز تخلف است، گفت: در صورت مشاهده چنین موردی نیز با متخلف و یا متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مرکز پژوهش در شورا مشغول فعالیت بود، افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور تمامی شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید دارای مرکز پژوهش باشند و اخیراً جلسه‌ای با محوریت این موضوع در وزارت کشور تشکیل شد که نماینده‌ای از سوی شورای رشت نیز در آن جلسه حضور پیدا کرد و اساسنامه مربوط به مرکز پژوهش به شورا ارسال شده است و این اساسنامه به منظور اعلام نظر نهایی در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه پیرامون آن اعلام نظر می‌شود.

رئیس شورای رشت با اشاره به انعقاد قرار داد تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا، از ورود حجم گسترده‌ای از زباله‌ها به سایت سراوان جلوگیری می‌کند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا