شهرستان ها

طرح جمع آوری کودکان کار در بوشهر آغاز شد

بوشهر- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: طرح جمع آوری کودکان کار با همکاری دستگاه‌های متولی در این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین احمدپور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این طرح کودکان زیر ۱۸ سال که در خیابان مشغول کار دستفروشی هستند پس از جمع آوری در بهزیستی با اسکن عنبیه چشم ثبت سامانه‌ای کشوری می‎‌شوند.

وی افزود: این افراد چنانچه ایرانی باشند پس از ثبت در سامانه عنبیه از آنها تعهد گرفته می‌شود و در صورتی که از اتباع خارجی باشند امور ساماندهی آنان در اداره اتباع خارجی پیگیری می‌شود.

احمدپور ادامه داد: کودک کار تبعه خارجی در اداره اتباع مدرک‌های آنان ضبط و با دادن تعهد آزاد می‌شوند که در صورت فعالیت مجدد فعالیت آنان به منزله جرم تلقی شده و باید به اردوگاه و سپس کشور زادگاه خود برگردند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: در غربالگری کودکان کار ایرانی، چنانچه این افراد بی‌سرپرست یا بدسرپرست باشند برای توانمندسازی شغلی و در صورت نیاز حمایت از آنان برای ادامه تحصیل توسط سازمان‌های مربوطه اقدام می‌شود.

احمدپور اضافه کرد: در طرح جمع‌آوری کودکان کار در بوشهر اداره‌های بهزیستی، اتباع خارجی و نیروی انتظامی شهرستان نیز با شهرداری بندر بوشهر همکاری می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا