شهرستان ها

طرح رتبه بندی معلمان اولین اولویت دیدار با رئیس کمیسیون تلفیق است

شیراز – مدیرکل آموزش وپرورش فارس طرح مساله رتبه بندی معلمان را به عنوان اولویت اصلی در دیدار با رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلیل عسکری در گفتگوی برخط با ۶ هزار و پانصد مدیرمدرسه استان از محل پژوهشکده معلم شیراز به مناسبت دهه فجرو چهل وسومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگ وارزشمندی داشت وباعث شد جایگاه ایران در دنیا جایگاه مهم وموثری باشد اما دشمنان انقلاب به هر نحو و روش از جمله ترور و جوسازی رسانه ای وفرهنگی و… تلاش کرده ومی کنند تا این دستاوردها را زیر سوال ببرند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: انقلاب اسلامی درعرصه های تصمیم گیری وتصمیم سازی دردنیا ومنطقه حرف برای گفتن دارد وثبات وامنیت را به وجود آورده و گواه آن وضعیت ما نسبت به سایر کشورهای منطقه است.

عسکری به ظرفیت بزرگ جوانان در کشور واستان اشاره کرد وافزود: دشمنان از هر توطئه ای برای ضربه زدن به انقلاب از جمله مایوس کردن جوانان استفاده کردند اما انقلاب ما با همت همین جوانان بوجود آمد وادامه یافت و مسوولین باید قدردان این چنین موهبت های بزرگ باشند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس مدیران ومعلمان مدارس استان را رهبران وفرماندهان آموزش خطاب کرد وافزود: باور دارم که نام ویاد معلم خصوصاً همه تلاشگران در دوران کرونا تا همیشه ماندگار و جاوید خواهد بود وزنده بودن وحیات تربیت مرهون تلاش عاشقانه وعالمانه مدیران ومعلمان مدارس استان است.

عسکری بابیان اینکه نقطه ثقل تحول مدرسه است گفت: هراتفاقی دراین زمینه باید در مدرسه روی دهد و مدرسه اصلی ترین وتنها ترین محل تحول است وهمه کارکنان اداری تلاش شان این است که از مدرسه پشتیبانی کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس به مشکلات تحصیلی وتربیتی دانش آموزان در دوران کرونا نیز اشاره کرد وافزود: دانش آموزان با ضعف تربیتی، افزایش آسیب های اجتماعی و افت پنهان تحصیلی مواجه شده اند که عبور از این بحران ها، همراهی وهمدلی همه عناصر تربیت وتعلیم را می طلبد.

عسکری البته این نکته را نیز اشاره کرد: که جبران بسیاری از نارسایی های پیش آمده دردوران کرونا، کاری جهادی وانقلابی می طلبد وخصوصا مساله تکرار پایه و بازماندگان تحصیلی وتمهید مقدمات بازگشت این دانش آموزان به مدارس از جمله این امورات است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس به نقش خانواده ها دردوران کرونا نیز اشاره کرد وافزود: مادران دانش آموز خود درنقش معلمی ظاهر شدند و تلاش کردند همراه با سیستم تعلیم وتربیت به یاری فرزندان بشتابند که لازم است مدیران مدارس از این ظرفیت بزرگ ایجاد شده برای پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت استفاده کنند.

عسکری به مساله تکریم معلم وحفظ شان ومنزلت وشخصیت وی اشاره کرد وافزود: همه ما تلاش کنیم اولین کسانی باشیم که شخصیت ومقام معلم را تکریم کرده ومنزلت معلم را با ایجاد فضایی همدلی ومحبت ومودت پاس داشته وبه هم یاداور شویم تا جامعه نیز از ما تاثیر بپذیرد چراکه جامعه ای که معلم را قدربداند بیشتر از گذشته به ارزش معلم وتاثیر گذاری او در فرایند های اجتماعی توجه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات مدیران مدارس پرداخت و گفت: پس از انتصابم دراین سمت تلاش کردم تا به هر نحو ممکن با بدنه اصلی آموزش وپرورش یعنی مدارس وکادر اجرایی ومعلمین درارتباط باشم وحرف آنها را شنیده واین مساله را از همه مدیران ادارات آموزش وپرورش سراسر استان نیز خواسته ام.

عسکری به مساله مهم جایگاه مدرسه در تعلیم وتربیت اشاره کرد وافزود: تمام سازو کارهای اداری که وجود دارد برای این است که یک مدرسه درتراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم یعنی همان مدرسه صالح که در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیز به آن اشاره شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به سیاست های دولت گفت: مساله عدالت آموزشی وتربیتی از جمله این سیاست ها است که لازم است همه برنامه های ذیل عنوان عدالت تعریف شود. عسکری از واریز یک مرحله سرانه آموزشی به مدارس سراسر استان خبرداد وافزود: امیدواریم با این واریزی، اندگی از دغدغه های مالی مدیران مدارس را کاسته شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس به مساله طرح رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد وضمن اینکه این مساله را حق مسلم معلمان دانست به تلاش های خود برای تسریع در این خصوص اشاره کرد وگفت: بنده حتی زمانی هم که مسوولیت اداری نداشته ام در قالب تشکل های معلمی مکاتبات فراوانی را برای پیگیری نظام رتبه بندی با مسوولین وقت انجام داده ام.

عسکری بااشاره به این مطلب که همچنان مصرانه به دنبال اجرای این طرح از مجاری قانونی و قاعده مند آن است از جمله آن به مذاکره با چند تن از نمایندگان مردم درصحن علنی مجلس، برگزاری جلسه مشترک با مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین ضمن تشکر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که مساله رتبه بندی را اولویت خود قرار داده اند به دیدار قریب الوقوع خود بادکتر حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در سفر ایشان به استان فارس وشهر شیراز نیز اشاره کرد و گفت: طرح مساله رتبه بندی معلمان را به عنوان اولویت اصلی خودم دراین دیدار قرار داده ام.

عسکری گفت: مجلس شورای اسلامی ورییس ووزرای دولت جدید و خصوصاً وزیر آموزش وپرورش درتلاش هستند طرح رتبه بندی به زیبا ترین شکل اجرا شود و به این مساله اهمیت ویژه ای قائل شدند و گواه این مطلب این است که به این طرح درابتدا ۱۲ هزار میلیارد اعتبار اختصاص داده بودند ولی درادامه به ۲۵ هزار میلیارد واخیرا هم با افزودن ۱۵ هزار میلیارد اعتبار اجرای آن به ۴۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به اینکه همه درتلاش هستند که این طرح به مرحله اجرا برسد گفت: من افتخار میکنم که یک معلم هستم وبه این جایگاه معلمی برخود می بالم ودرکنار همکارانم هستم واز همه مجاری قانونی وبا حفظ شان ومنزلت معلم این مساله را پیگیری میکنم.

عسکری بااشاره به اینکه اگر مامعلمان تقاضا داریم که شان وجایگاه ما حفظ شود گفت: ابتدا باید خودمان به آن توجه کنیم واولین پاسبانان وحاملان منزلت و کرامت و شخصیت معلمی باشیم واز مجاری قانونی کارها راپیگیری کنیم.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس حفظ کرامت وشان معلم را از اولویت های اصلی مسوولین نظام دانست وگفت: مکرر درفرمایشات رهبری به مساله معیشت ومنزلت معلم تاکید بسیارزیادی شده و شخص رییس جمهور هم تاکید فراوانی دارند.

عسکری به پرداخت برخی از مطالبات فرهنگیان اشاره کرد وافزود: بسیاری از انها از جمله پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال قبل پرداخت شده است اما اگر مواردی وجود دارد حتماً افراد ذینفع به اداره کل آموزش وپرورش مراجعه یا به هر نحو دیگر موارد را به اطلاع من برسانند تا پیگیری کنم.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: در خصوص برخی از اسناد ومطالبات باقی مانده درحال پیگیری هستم ودر سفر هفته اینده به وزارت خانه به صورت خاص پیگیری حصول نتیجه هستم.

عسکری درخصوص بحث جلب مشارکت های مردمی به انجمن های اولیا ومربیان اشاره کرد و افزود: این ظرفیت میتواند در جلب مشارکت های مردمی به صورت داوطلبانه وکاملا اختیاری بسیار موثر باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس بااشاره به اینکه براساس سند تحول بنیادین معلم پژوهشگر است نه یک کارمند صرف دولت به مساله محدودیت ادامه تحصیل واعمال مدرک تحصیلی معلمین اشاره کرد وگفت: اگر می خواهیم به این مساله دست پیدا کنیم باید زمینه ادامه تحصیل، ارتقای مدرک و رشد علمی معلم را فراهم کنیم که این یکی از اولویت های کاری بنده می باشد وحتما از طریق ظرفیت های موجود و وزارتخانه پیگیر رفع محدودیت آن خواهم بود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا