شهرستان ها

طرح زون‌بندی شبکه آب شرب شهر اردبیل به بهره‌برداری رسید

اردبیل-معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: طرح زون‌بندی شبکه آب شرب شهر اردبیل با هدف توزیع عادلانه آب به تمامی مناطق و با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح زون‌بندی شبکه آب شرب شهر اردبیل اظهار کرد: طرح زون‌بندی شبکه آب شرب شهر اردبیل با هدف توزیع عادلانه آب به تمامی مناطق استان با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

جبرائیل رمضانی با اشاره به تداوم تلاش‌های جهادی و شبانه روزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تأمین آب شرب مردم استان، بیان کرد: مطالعات طرح آبرسانی اردبیل از سد یامچی از سال ۱۳۸۰ شروع و عملیات اجرای آن از سال ۱۳۸۳ آغاز شده است و تاکنون تصفیه خانه به ظرفیت ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه، خط انتقال به طول ۲۵ کیلومتر و مخازن ذخیره به حجم کلی ۲۵ هزار متر مکعب و کنترل و مانتورینگ محدوده به ابعاد ۲۵ در ۵۵ در سال‌های گذشته اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: شبکه آب شرب شهر اردبیل به ۳ زون فشاری تقسیم شده است که تغذیه آنها به ترتیب توسط مخازن شورابیل ۱۳۸۰ متر، شورابیل مرتفع ۱۴۰۷ متر و شام اسبی ۱۴۴۵ متر و از طریق خط انتقال ۱۴۰۰ میلی‌متری خروجی از تصفیه‌خانه آب اردبیل صورت می‌گیرد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به اجزای طرح خاطر نشان کرد: زون شماره یک مناطق شهرک آیت‌الله کاشانی، شهرک توحید، پیرمادر، شهرک رسالت، شهرک شهید رجایی، شهرک سینا، سلمان‌آباد، میر اشرف را از تراز ارتفاعی ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۰ متر تحت پوشش خود قرار داده و از طریق لوله‌هایی به قطر ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر از جنس چدن داکتیل و جی. آر.پی تغذیه می‌شود.

رمضانی گفت: زون شماره دو مناطقی از جمله شهرک آزادی، شهرک حافظ، شهرک رضوان، ججین، شهرک سبلان، جانبازان، سلطان‌آباد و طالقانی را از تراز ارتفاعی ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۰ متر تحت پوشش خود قرار داده و از طریق لوله‌هایی به قطر ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلی‌متر و از جنس چدن داکتیل تغذیه می‌شود.

وی افزود: زون شماره ۳ که شهرک‌های نیروی انتظامی، مسکن مهر، نادری، کوثر، دادگستری، کشاورزی و مخابرات را از تراز ارتفاعی ۱۳۸۰ تا ۱۴۲۰ متر تحت پوشش خود قرار داده و از طریق لوله‌هایی به قطر ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌متر و از جنس چدن داکتیل و جی. آر. پی تغذیه می‌شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با تاکید بر لزوم تأمین و تخصیص اعتبارات مناسب برای طرح‌های آبرسانی تصریح کرد: با تکمیل زون‌بندی شبکه آب شرب شهر اردبیل مدیریت فشار آب در سطح شهر به نحوی صورت گرفته که در محدوده شبکه توزیع هر زون فشار استاندارد تأمین شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا