شهرستان ها

طرح سد و شبکه آبرسانی گیوی توسط شرکت‌های خارجی تکمیل می‌شود

اردبیل- معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح سد و شبکه آبرسانی گیوی از طرح‌های منتخب برای تأمین مالی خارجی در جنوب استان است که توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک خیاط رستمی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید سرمایه‌گذاران خارجی از سدهای در حال احداث اردبیل اظهار کرد: سد گیوی به خاطر پیشرفت فیزیکی، فعال بودن کارگاه و سنخیت با تجارب قبلی سرمایه‌گذار مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه گروه سرمایه‌گذاری خارجی متعلق به کشور ترکیه در پایاب سد گیوی سرمایه‌گذاری می‌کند، تصریح کرد: تفاهمنامه تأمین مالی سد گیوی به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال و شبکه پایاب گیوی به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال مبادله شده که پس از طی فرآیند قانونی، به مرحله اجرا در آمده و زمینه توسعه شهرستان گیوی را فراهم خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پس از مبادله ۱۰ تفاهمنامه با کنسرسیوم ترکیه که با حمایت استاندار و هماهنگی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان انجام گرفت، نمایندگان گروه سرمایه‌گذاری و ساخت ترکیه از طرح سد و شبکه پایاب گیوی بازدید کرده و مقرر شد در این سد سرمایه‌گذاری کنند.

خیاط رستمی افزود: طرح سد و شبکه آبرسانی گیوی از جمله طرح‌های منتخب برای تأمین مالی خارجی در جنوب استان است که به خاطر پیشرفت فیزیکی، فعال بودن کارگاه و سنخیت با تجارب قبلی سرمایه‌گذار، مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بخش آب استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بالقوه و کم نظیری است که با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و به کارگیری توانمندی‌های این بخش، می‌توان شاهد توسعه فضای کسب و کار و اشتغال‌آفرینی در این بخش بود.

خیاط رستمی اضافه کرد: سدها، تأسیسات آبی و آب‌های معدنی استان ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری هستند و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل آمادگی دارد این ظرفیت‌های کم نظیر را برای اشتغالزایی و با راهکارهای بسیار مناسب در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

وی بیان کرد: سد گیوی با ظرفیت ۷۶ میلیون متر مکعب، ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و این سد روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون متر مکعب است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی)، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا