شهرستان ها

طرح «فصل استقبال» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

شهرکرد-معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح فصل استقبال در مناطق عشایری استان و خدمات‌رسانی به مردم این مناطق خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح عملیاتی فصل استقبال، اظهار کرد: این طرح ذیل قرارگاه عملیاتی فصل استقبال از عشایر برای سومین سال در استان در حال اجرا است.

وی افزود: طرح فصل استقبال به واسطه شکل‌گیری همکاری و هم‌اندیشی در چهارمحال و بختیاری طراحی، برنامه‌ریزی و عملیاتی شد و امسال نیز به لطف الهی این طرح در پنج شهرستان کیار، اردل، کوهرنگ، بروجن و لردگان اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به عروج شهادت گونه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان امسال طرح فصل استقبال رنگ و بوی متفاوتی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با بیان اینکه طرح فصل استقبال متشکل از کارگروه‌های متعدد عمرانی، پزشکی، دامپزشکی تبلیغی، قرآنی و… است و خدمات متنوعی را به جامعه عشایری ارائه می‌کند، عنوان کرد: امسال به پاسداشت مجاهدت‌های رئیس جمهور شهید و هیأت همراه ایشان خدمات طرح فصل استقبال به نیابت از این شهدای گرانقدر به جامعه هدف ارائه می‌شود و درواقع این طرح ادامه دهنده نهضت خدمتی است که توسط شهید حجت‌الاسلام رئیسی راه‌اندازی شده بود بنابراین عملیات فصل استقبال در راستای پویش ملی چله خدمت محقق می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۴۰ مبلغ در طرح فصل استقبال از عشایر در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: روز جمعه ۱۸ خردادماه این طرح در مناطق عشایری پنج شهرستان ذکر شده در استان آغاز شد و تا پیش از فرا رسیدن ماه محرم نیز ادامه خواهد داشت در ماه محرم نیز مبلغین در بین جامعه عشایری استان حضور پیدا کرده و به تبیین و تبلیغ معارف دین می‌پردازند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ثبت‌نام از مبلغین و مجموعه‌های خدمات رسان برای حضور در طرح فصل استقبال به صورت شهرستانی انجام و جلسات هماهنگی نیز به همین شکل برگزار شد همچنین برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا این افراد در تمامی مناطق موردنظر به تناوب حضور پیدا کرده و به فراخور تخصص خود خدماتی را به مردم ارائه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به قرارگیری عید غدیر در بازه زمانی اجرای طرح فصل استقبال در سال جاری، یادآور شد: پرداختن به این عید بزرگ در طرح فصل استقبال امسال یکی دیگر از مواردی است که این طرح را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت می‌کند و مقرر است جشن بزرگ و متمرکزی نیز به مناسبت عید غدیر در منطقه شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ برگزار شود که در این زمینه برنامه‌ریزی های لازم برای برپایی مواکب، پذیرایی، خدمات‌رسانی و… انجام شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع روحانیون چهارمحال و بختیاری در سفر ایشان به این استان، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود به این موضوع اشاره داشتند که روحانیون باید در مناطق عشایری حضور پیدا کرده و معارف و احکام الهی را به این افراد برسانند؛ فصل استقبال از عشایر نیز در اصل فرصتی است تا مبلغان در کنار عشایر حضور پیدا کرده، مطالبات افراد را شنیده و آن‌ها را به دستگاه‌های مربوطه انتقال دهند همچنین معارفی را به این افراد آموزش دهند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: حضور مبلغان در مناطق عشایری استان در قالب طرح فصل استقبال برکات بسیاری اعم از اصلاح سبک زندگی، ترویج معارف اهل بیت (ع)، پاسخگویی به سوالات و… برای مردم این مناطق به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا طرح فصل استقبال به عنوان یک موسم تبلیغی شناخته شود که خوشبختانه این اتفاق در حال رقم خوردن است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا