شهرستان ها

طرح هادی در ۲۱ هزار روستا اجرا شد/ بازسازی ۶۰ هزار واحد در خوی

بوشهر – نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی ۶۰ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در خوی خبر داد و گفت: طرح هادی در ۲۱ هزار روستا اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد ظهر دوشنبه در آئین توزیع ۲۰۲ دستگاه کولر گازی در بین خانواده‌های محروم استان بوشهر اظهار داشت: در راستای تأمین نیازهای خانواده‌های نیازمند اقدامات خوبی صورت گرفته و امروز شاهد توزیع وسایل سرمایشی در استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی رد سطح استان بوشهر بیان کرد: در اجرای طرح‌های بنیاد مسکن شامل صدور سند، مقاوم سازی و نوسازی مسکن استان بوشهر از میانگین کشور بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی را ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: مقاوم‌سازی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد از مجموع پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت ستادهای بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیش از ۲۰ نقطه کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی آسیب دیده در سوانح و بلایای طبیعی بازسازی شده است.

روحانی نژاد از بازسازی و تعمیر ۶۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله خوی خبر داد و اضافه کرد: با همت ستاد استانی و سه استان معین کار بازسازی این واحدهای مسکونی در منطقه خوی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ادامه داد: ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۱۱۰ هزار واحد نیز در قالب نهضت ملی مسکن و بخشی نیز از طریق تفاهم نامه‌ها در دست احداث و بازسازی هستند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا