شهرستان ها

طرح هوشمندسازی خدمات شهری در شهرهای آذربایجان شرقی اجرا می شود

تبریز-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: طرح هوشمندسازی خدمات شهری در شهرهای آذربایجان شرقی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری، روز سه شنبه در همایش شهرداران استان در آذرشهر با اظهار امیدواری به اینکه تا پایان سال از بین ۷۲ شهر استان تعداد قابل قبولی از آنها این طرح را اجرا کنند، اعلام کرد: شهرداری آذرشهر نیز زیرساخت اولیه را در این زمینه فراهم کرده و از شهرهای موفق در این طرح بوده و برای عملیاتی کردن آن نیازمند نرم افزارهای خاص است.

وی، با بیان اینکه طرح هوشمندسازی خدمات شهری در شهرهای استان اجرا می‌شود، ادامه داد: فاصله زیادی بین وضعیت فعلی این طرح در شهرهای استان نسبت به وضعیت آرمانی وجود دارد و زمانی این وضعیت مطلوب می‌شود که شهروندان بدون مراجعه به شهرداری‌ها، خدمات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت یا سازمان‌های مردم نهاد دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: اجرای این طرح نیاز به دانش افزایی در داخل مجموعه شهرداری‌ها، تأمین برنامه‌ها، نرم افزارها و اطلاعات و بارگذاری داده‌های شهری جمع آوری شده از طریق پهپادها و سیستم‌های نوین جمع آوری اطلاعات در سامانه دارد.

با اشاره به اینکه دولت تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد، افزود: در سال جاری بسته‌های تشویقی از سوی وزرات راه و شهرسازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در نظر گرفته و به شهرداران ابلاغ شده تا شهرداران با تبیین این بسته‌ها به مردم، آنان را به استفاده از این مشوق‌ها برای نوسازی بافت فرسوده تشویق کنند.

وی اظهار کرد: در کنار این مشوق‌ها، تسهیلات خاصی از سوی دولت برای تأمین ماشین آلات سنگین به شهرداری‌ها نسبت به درجه بندی شهرها و امکانات موجود آنها ارائه می‌شود و با پیگیری‌های لازم تعدادی از ماشین آلات سنگین امسال در اختیار این شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تسهیلات دولت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس‌ها درون شهری و بین شهری، گفت: در قانون بودجه نیز قیر رایگان به شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های دارای بافت فرسوده در نظر گرفته شده است تا شهرداری‌ها با ایجاد زیرساخت‌های خدماتی و توسعه معابر، زمینه را برای نوسازی این بافت‌ها و اماکن مسکونی فراهم کنند.

همایش شهرداران استان در جهت تبیین سیاست‌های کلان دولت و تسریع در انجام امور شهری برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: همایش شهرداران استان در جهت تبادل افکار، انتقال تجربه، دانش افزایی شهرداران، تبیین سیاست‌های کلان دولت، تسریع در انجام فعالیت‌ها و جهت دهی به فعالیت‌های شهرداران انجام می‌شود.

ذاکری، ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها به صورت سه ماهه پیش بینی شده است و در آن ابلاغیه‌ها، توصیه‌ها، بخشنامه‌ها و مواردی که در جهت توسعه شهری و تسریع در انجام امور لازم است به شهرداری‌ها از سوی مدیران ذیربط استان تبیین می‌شود.

وی یادآور شد: در این همایش‌ها تجربیات موفق شهرداری‌ها برای افزایش درآمد شهرداری‌ها و توسعه پایدار شهری بیان شده و سیاست‌های کلان ابلاغی از سوی وزارت کشور و راه شهرسازی در این جلسات مطرح می‌شود و موانع پیش روی شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و برای رفع آنها چاره اندیشی می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا