شهرستان ها

طرح پرورش ماهی در قفس اجرا می شود

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به ورود اوقاف به حوزه های مختلف، گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در گلستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین مهدیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در استان‌های دیگر در بخش‌های گوناگونی اقدام به سرمایه‌گذاری کرده، اظهار کرد: در گلستان در بخش‌هایی چون کشت زعفران، توت‌فرنگی، صنوبر، پرورش ماهیان گرم‌آبی و سرد آبی و برخی دیگر از موضوعات کشاورزی اوقاف ورود کرده است.

وی افزود: یکی از طرح‌های که به دنبال انجام آن هستیم، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است که مقدمات آن فراهم شده و با تأمین اعتبار لازم، امیدوار به انجام آن در آینده نزدیک هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: فرآوری میگو در گمیشان هم دیگر طرح مورد نظر اوقاف و امور خیریه گلستان برای اجرا و سرمایه‌گذاری است که امید است تا پایان امسال برخی از آن‌ها انجام شده و به سرانجام برسد.

باغ میر سعدالله در آزادشهر، بزرگترین باغ موقوفه کشور

مهدیان بیان کرد: باغ میرسعدالله در آزادشهر به عنوان بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مدیریت این باغ به گونه‌ای بود که آن را از انتفاع و درآمد دور کرده بود، ادامه داد: با برنامه‌ریزی های انجام شده و مدیریت هدفمند صحیح، بهره‌وری به رکن اصلی این مجموعه تبدیل شده به گونه‌ای که در روزهای اوج فعالیت باغ حدود هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: با توجه به نیت واقف، درآمد این باغ در استان و مجموعه‌هایی مانند حوزه علمیه هزینه می‌شود و با فرایند فعلی اطمینان داریم این موقوفه در آینده نزدیک به یکی از موقوفات کلان کشور تبدیل خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا