شهرستان ها

طرح کتابخوانی دسته جمعی در مساجد اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: طرح کتابخوانی دسته جمعی با حضور دوست‌داران کتاب در مساجد اردبیل با هدف فرهنگ‌سازی مطالعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر شنبه در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های اجرایی هفته کتابخوانی اظهار کرد: طرح کتابخوانی دسته جمعی با حضور بچه‌های مسجد و دوست‌داران کتاب در مساجد با هدف فرهنگ‌سازی مطالعه و تشکیل هسته‌های کتابخوان در مساجد اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه است، گفت: ۹ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سطح کانون‌های مساجد استان اردبیل اجرایی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل خاطر نشان کرد: طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد و جمع‌آوری کتب فرسوده و بلااستفاده و تعویض آن با کتب نشر جدید از مهمترین برنامه‌ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است که با مشارکت مدیران کانون‌ها اجرا خواهد شد.

آمون ادامه داد: بازدید از کتابخانه‌های منتخب مساجد استان و نشست اندیشه‌ورزی با کتاب‌داران منتخب استان با هدف آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت احیاء و تقویت فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد استان نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه فرهنگی «صدای کتاب» با هدف تولید کتاب صوتی در بستر سامانه بچه‌های مسجد و طرح «شنبه‌های کتاب در مساجد» با هدف معرفی کتب در بین‌الصلاتین به نوجوانان و جوانان از دیگر فعالیت‌های فرهنگی به همین مناسبت است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا