شهرستان ها

طلب ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه از دستگاه‌های اجرایی وصول نشده است

رئیس شورای شهر ارومیه مطرح کرد؛

رئیس شورای شهر ارومیه از طلب ۱۰۰۰ میلیارد تومانی وصول نشده شهرداری ارومیه از دستگاه های اجرایی خبر داد.


به گزارش ایلنا، نقی کریمی در همراهی خود در صحن شورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه گفت: آیت الله بهشتی یکی از مردان بزرگ و یاران وفادار انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بودند که با تدوین و اصلاح قانون اساسی انقلاب اسلامی نقش مهم و بزرگی را ایفا کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نام و یاد شهید آیت الله بهشتی باید در دلها همیشه زنده بماند، همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ه) فرمودند: بهشتی خود یک ملت بود.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و تقدیر و تشکر از تلاش‌های ریاست دادگستری استان آذربایجان غربی و دادستان ارومیه در حوزه مبارزه با فساد اذعان داشت: امروز قوه قضاییه عامل اصلی آرامش در شهرداری ارومیه است و جا دارد بعنوان خدمتگزار مردم از اقدامات  ریاست کل دادگستری استان آذربایجان غربی و مجیدی دادستان ارومیه و پرسنل زحمتکش آن نهاد در برخورد، رسیدگی و مبارزه با فساد تقدیر و تشکر کنیم.

وی از طلب ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه از دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: متاسفانه تا به حال شهرداری ارومیه نتوانسته است سهم و حق قانونی خود را از دستگاه‌های اجرایی دریافت کند.

کریمی ادامه داد: چه کسی باید پاسخگوی سهم قانونی شهرداری ارومیه باشد؟

وی افزود: آرایش عملیات دولت، نمود خدمات شهرداری‌ها است و لذا دولت نیز باید سهم قانونی شهرداری ها را از ارزش افزوده، جرائم راهنمایی و رانندگی، سوخت و گمرکات و کالاهای وارداتی و … را پرداخت کند.

وی خطاب به مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: مدیریت شهری با تمام توان در جهت پیشبرد اهداف و خدمت به مردم در کنار اداره کل امور مالیاتی جهت انجام به نحو احسن ماموریت هایش خواهد بود.

در ادامه جلسه توحید علینژاد دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:  ۴ درصد از ۹ درصد ارزش افزوده گمرکات استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان بود که از این رقم تنها حدود یک پنجم در سال گذشته وصول شده است که پیگیری این حق و حقوق مردم استان از اثرگذارترین اتفاقات مدیریتی در سطح استان می تواند باشد.

وی افزود: تشکیل جلسه مشترک نمایندگان مجلس استان های شمالغرب کشور و شورای اسلامی مراکز استان های آنها و هم اندیشی در خصوص وصول مطالبات استان های شمالغرب باید در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا