شهرستان ها

ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آبیک شناسایی شود

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: شهرستان آبیک دارای ظرفیت‌های نهفته و ارزشمندی در حوزه‌های فرهنگی و هنری است که باید شناسایی و عرضه شود.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در دیدار با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: شهرستان آبیک در بسیاری از رویدادها نشان داده ظرفیت پذیرش و اجرای طرح‌های مهم کشوری را دارد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس اضافه کرد: شناسایی ظرفیت‌های قابل عرضه و نهفته حوزه فرهنگ و هنر و تقویت این ظرفیت‌ها به ویژه موضوعاتی که مربوط به فرهنگ عامه و نشاط اجتماعی است می‌تواند اثر بسزایی در تقویت منابع انسانی سرشار این شهرستان داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: موضوعات فرهنگی از تنوع و گستردگی ویژه‌ای برخوردار است و باید تلاش شود از رسانه‌ها در توسعه و شکوفایی این موضوعات بهره برد.

وی موضوعاتی چون سواد رسانه‌ای، سواد سلامت، فرهنگ سازی استفاده از انرژی، موضوعات خانواده و ظرفیت‌های گردشگری را از دیگر مباحث مهم فرهنگ و ارشاد دانست.

سیاهکلی گفت: موسیقی‌های اصیل و سنتی اقوام آبیک می‌تواند یکی از نمادهای موسیقی استان قزوین در کشور شود، همچنین احیای موسیقی نواحی، سنتی، اصیل و تعزیه شهرستان آبیک که ریشه در فرهنگ و اقوام عامه دارد از دیگر عوامل مهم نشاط اجتماعی و رونق فرهنگ دینی و مذهبی است و لازم است این موضوعات در دستور کار جدی قرار گرفته و در بستر رسانه‌ها ارائه شوند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا