شهرستان ها

ظرفیت‌های گردشگری را باید به ثروت مردمی تبدیل کرد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: ظرفیت صنعت گردشگری استان اردبیل باید تبدیل به ثروت مردم شده و رفاه عمومی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی اولین پل تفریحی سه طبقه معلق کشور در «دربند ورگه‌سران» سرعین اظهار کرد: عید غدیر خم، عید امامت و ولایت است و باید این عید اکبر را که در آن ابلاغ هدایت امت شده، پاس بداریم.

وی سفارش حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر را در حب مردم و لطف و محبت به آحاد جامعه را یادآور شد و تصریح کرد: از مسیر خدمتگزاری می‌توان زمینه جلب رضایت مردم را فراهم کرده و بهترین و ماندگارترین آثار را از خود به یادگار گذاشت.

استاندار اردبیل گفت: مسئولان باید تنها راه و شیوه خدمت به مردم را الگوی خود قرار دهند چرا که در حاکمیت اسلامی آبادی، عمران، بهبود کارها و همچنین حرکت در مسیر تحول اقتصادی و عمرانی در سایه حضور مردم شکل می‌گیرد.

عاملی خط امامت و ولایت را، خط صلاح و رستگاری جامعه عنوان کرد و افزود: ما در نظام اسلامی در جایگاه خدمتگزاری مردم باید قدر مسئولیت را بیشتر بدانیم و از آن در جهت رفاه و آسایش مردم بهره بگیریم.

وی ضرورت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را در استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در اکثر شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل وضعیت مناسب و مطلوبی ندارد و تمام تلاش ما بر این است تا این شکاف‌های اقتصادی را برطرف کنیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پر کردن این شکاف نیاز به کار جهشی و با سرعت و توان مضاعف دارد که در گام نخست باید زیرساخت‌ها فراهم شده و امکان دسترسی مردم را به امکانات زیربنایی مهیا کنیم.

وی راه، راه آهن، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، آب شرب، راه روستایی و تأمین دیگر نیازمندی‌های مردم را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: در استان اردبیل هر چند اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده اما ضرورت دارد با حمایت سرمایه‌گذاران زمینه جذب سرمایه‌های بیشتری را فراهم کنیم تا امکان توسعه و اجرای طرح‌هایی نظیر پل معلق «ورگه‌سران» به همت بخش خصوصی فراهم آید.

عاملی بیان کرد: ما باید به صورت شفاف و در سریع‌ترین زمان مجوزهای لازم و همچنین امیدآفرینی را در بخش خصوصی مهیا کنیم تا آنها بتوانند از ظرفیت‌های صنعت گردشگری در انجام بهتر کارها و فعالیت‌های عمرانی برآیند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با توجه به احداث این مجموعه عظیم گردشگری در سرعین، چهار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زیرساختی در مسیر اجرایی این پروژه اختصاص می‌یابد تا طرح‌های مختلف راه، عمران روستایی و همچنین طرح هادی اجرایی و عملیاتی شود.

عاملی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های ممتاز این استان توجه به صنعت گردشگری است که برگزاری رویداد ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فضایی را فراهم کرده تا ما بتوانیم کارها را به شکل مطلوب و مناسب به پیش ببریم.

وی گفت: باید به سمتی برویم تا تحول در بخش گردشگری تبدیل به ثروت مردم شده و از قبل این سرمایه‌گذاری‌ها، محرومیت و بخش عظیمی از کمبودها و نقص‌ها برطرف شود.

استاندار اردبیل افزود: مردم باید افزایش درآمد سرانه را در سفره‌های خود به عینه مشاهده کنند که در این زمینه در کنار اجرای طرح‌های زیربنایی، امیدواریم فعالیت‌های مؤثری را از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا