شهرستان ها

ظرفیت خوابگاهی دانشگاههای کشور ۲۲۰ هزار نفر است

سبزوار ـ معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اینک ظرفیت خوابگاهی دانشگاههای کشور ۲۲۰ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حاج‌جباری ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه حکیم سبزواری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اینک ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌های کشور ۲۲۰ هزار نفر است که در طی یک سال تحصیلی اخیر هزار و ۵۰۰ نفر به این ظرفیت خوابگاهی اضافه شده است.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یک واحد خوابگاهی با ظرفیت ۲۰۴ نفر در دانشگاه حکیم سبزواری در دست اقدام است که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته است که با پیگیری و تلاش مسؤولان دانشگاه حکیم تا مهرماه به بهره برداری رسیده و مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین برخی از ظرفیت‌های خوابگاهی کشور با شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده بود که تلاش شده است تمامی این فضاها دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

حاج جباری گفت: با هدف تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متأهلی مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه قرار گرفته است.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اولویت در سالهای گذشته احداث خوابگاه‌های مجردی بوده است که همین امر سبب شده در حوزه تأمین خوابگاه‌های متأهلی تگناها و مشکلاتی به وجود آید.

وی بیان کرد: هر چند صندوق رفاه مسؤولیت و تکلیفی در زمینه ساخت خوابگاه ندارد، اما اگر دانشگاه‌هایی پای کار آمده و از محل درآمدهای اختصاصی و داخلی برای تأمین خوابگاه‌های مورد نیاز خود مایه گذاشته اند، این نهاد نیز نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز خوابگاه‌ها اقدام کرده است.

حاج جباری گفت: صندوق رفاه وزارت علوم در حد توان و بر مبنای مصوبات، برای تجهیز خوابگاه‌ها به ازای هر نفر دانشجو ۵۰ میلیون ریال هزینه می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا