شهرستان ها

عادی انگاری مصرف مواد در خانواده ها/ محلات آسیب پذیر شناسایی شود

سرپرست معاونت سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری:

شهرکرد- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به عادی انگاری مصرف مواد مخدر در خانواده ها، گفت: قشر جوان و نوجوان در معرض اعتیاد به مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حسین‌میرزایی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در راستای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در جامعه، اظهار کرد: برای انجام این کار باید نگاهی فرا سازمانی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مردم در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر استفاده شود، عنوان کرد: کارهای فرهنگی در بلند مدت تأثیرگذار خواهند بود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم باید از تبعات مصرف مواد مخدر مطلع شوند، تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای امر فرهنگ‌سازی و آموزش افراد جامعه در راستای پیشگیری، مقابله و کاهش نرخ شیوع مواد مخدر استفاده شود.

حسین‌میرزایی با تاکید بر نحوه ارزیابی برنامه‌های اجرا شده در این حوزه، مطرح کرد: با انجام ارزیابی‌ها می‌توان میزان اثربخشی برنامه‌های اجرا شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر را تعیین و مشخص کرد.

وی با بیان اینکه محتواهای تولیدی در این راستا عموماً توجهشان بیشتر به ظواهر است، ادامه داد: آثار و محتوای تولیدی باید قوی و اثرگذار باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری قشر جوان نوجوان را در معرض مصرف مخدر عنوان کرد و افزود: افزایش امید به آینده و خود باوری در قشر جوان از اهمیت بالایی برخوردار است که به منظور کاهش شیوع مصرف مواد مخدر در این قشر باید به این مسائل توجه جدی شود.

حسین میرزایی با بیان اینکه باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حوزه مبارزه با مواد مخدر تهیه شود، گفت: در این حوزه باید آینده نگری دقیق وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه راهکار عملیاتی برای کاهش شیوع مصرف مخدر در استان، ادامه داد: در خانواده‌ها نسبت به مصرف مواد مخدر عادی انگاری به وجود آمده است که در این زمینه باید با استفاده از ابزار رسانه، فضای مجازی و دیگر ابزارهای اطلاع رسانی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محله‌های آسیب پذیر در استان باید دقیق شناسایی گردد، اظهار کرد: برای برنامه ریزی در راستای مبارزه با مواد مخدر نیاز به آمار و اطلاعات دقیق و منسجم است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا