شهرستان ها

عبور از بحران‌های کشور انسان‌هایی در تراز رجایی و باهنر می طلبد

اردبیل- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عبور از بحران‌های کشور همچون دهه ۶۰ انسان‌هایی مخلص، اندیشه ورز متدین و در تراز انقلاب اسلامی همچون شهیدان رجایی و باهنر را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی صبح سه‌شنبه در آئین کلنگ زنی پروژه برج دوقلوی دکوسنتر در اردبیل اظهار کرد: اردبیل مهد تمدن و زادگاه انسان‌های وارسته‌ای همچون شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آیت الله مشکینی و مقدس اردبیلی است که توانسته است در کشور با تربیت چنین انسان‌های مخلصی سربلند باشد.

وی با اشاره به اینکه اردبیل پایتخت کشورهای عضو اکوست و ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های متعدد فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: در کنار جاذبه‌های گردشگری اردبیل با داشتن کشاورزی پیشرو و صنایع متعدد و بخش خدمات توانسته است جایگاهی برای خود کسب کند که ارتقای این جایگاه نیازمند همت و همدلی مضاعف است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این بزرگداشت‌ها نباید صرفاً در تجلیل و تکریم زبانی اتفاق بیفتد بلکه باید به این دو شهید به عنوان دو مدیر در تراز انقلاب اسلامی، اسوه و شخصیت متدین، دو همسنگر و هم رزم و انسان‌های مخلصی نگریسته شود که روحیه جهادی خود در عبور از بحران‌های سال ۶۰ در کشور جان خود را در طبق اخلاص گذشته و درس آزادی و آزادگی به ملت داند.

حسینی عبور از بحران‌های کشور را نیازمند چنین روحیه‌های مجاهدانه و شهادت طلبانه ای دانست و تصریح کرد: ساده زیستی، اخلاق، معنویت و سختکوشی این شهدا باید امروز الگویی برای دولتمردان باشد تا بتوانیم با همین روحیه ولایتمداری و مجاهدت انقلابی کارها را در کشور به پیش ببریم.

وی با اشاره به دیدار سال گذشته دولتمردان با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری ۱۰ مأموریت و ویژگی را برای کارگزاران نظام تفویض کردند که سعی کردیم در یک سال گذشته با عمل به این منویات رضایت رهبر انقلاب و در کنار آن رضایت مردم را جلب کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افتتاح پروژه‌های کلان در کشور با ارزآوری بالا را یادآور شد و بیان کرد: عزم دولت سیزدهم در افتتاح و بهره برداری از پروژه‌هایی که بیش از ۱۵ سال در بلاتکلیفی به سر می‌بردند اقدامی بزرگ در راستای توسعه کشور است که با افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌های بزرگ دست دولت برای سایر پروژه‌ها نیز باز می‌شود.

حسینی افزایش بهره وری در کشور به دنبال افتتاح چنین پروژه‌هایی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی و صادراتی در کشور ارزآوری بالایی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی وجود همگرایی در کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز در کشور یک همدلی و هم افزایی در مسیر توسعه وجود دارد که همه اینها در کنار تلاش دولتمردان می‌تواند زمینه‌های رشد و پیشرفت واقعی را فراهم آورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید مقام معظم رهبری را بر همگرایی و وحدت در کشور یادآور شد و اظهار کرد: حضور میدانی و پیگیری کارها از نزدیک مطالبه اصلی مقام معظم رهبری از دولتمردان است که دولت سیزدهم توانسته است با عمل به این منویات کشور را به یک کارگاه بزرگ عمرانی و توسعه‌ای تبدیل کند.

حسینی اردبیل را نگین گردشگری کشور و جهان اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری خارجی در کشور جز با معرفی این دستاوردها اتفاق نمی‌افتد اما وقتی کشورمان عضو بریکس شده و می‌تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند استان‌هایی نظیر اردبیل نیز در جذب گردشگران خارجی و سرمایه گذاری‌های بزرگ بین المللی در دنیا مطرح شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا