شهرستان ها

عزم جدی دستگاه قضایی برای کاهش آلودگی هوای اراک / نیاز است مکان نگهداری اموال قاچاق توسعه یابد

وزیر دادگستری گفت: رفع کاهش آلودگی هوای شهر اراک با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است و در این راستا قوه قضائیه به واسطه تعامل و هم‌افزایی با سازمان حفاظت محیط‌زیست و دولت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وزیر دادگستری مطرح کرد:


به گزارش خبرنگار ایلنا، امین‌حسین رحیمی در جریان سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: عزم دستگاه قضایی برای کاهش آلودگی هوای اراک جدی است و در این راستا رئیس قوه قضاییه دستورات لازم را صادر کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا واحدهای آلاینده باید شناسایی شود. همچنین با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط، گام‌های مؤثرتری در راستای کاهش آلایندگی‌های هوای این شهر و بهبود زندگی مردم برداشت.

وزیر دادگستری اظهار داشت: آیا بر اساس قانون برای واحدهای آلاینده‌ای که بیشتر از حد مجاز و استاندارد آلایندگی دارند، اخطار لازم صادر شده است تا نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی اقدام کنند؟

رحیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در چهارراه ارتباطی واقع است، از این رو میزان کشفیات کالای قاچاق در این استان بسیار بالا است و انبارهای سازمان اموال تملیکی کشش این حجم کالا را ندارد. این وعده داده می‌شود تا نسبت به تعیین تکلیف سریعتر اموال تحت عنوان قاچاق اقدام شود و انبارها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استان مرکزی مستقر شود.

وی با اشاره به اینکه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، نیاز است مکان نگهداری اموال قاچاق توسعه یابد، بیان داشت: در این راستا قول مساعد داده می‌شود که از سوی سازمان اموال تملیکی کشور و استاندار مرکزی پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا در شهرستان‌های ساوه و دلیجان، 2 انبار دیگر پیش‌بینی شود، چرا که بسیاری از کالاهای قاچاق در این شهرستان‌ها کشف و ضبط می‌شود. 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا