شهرستان ها

عضویت رایگان در کتابخانه‌های اردبیل همزمان با هفته کتاب

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در هفته کتاب عضویت رایگان گروه‌های مختلف به ویژه دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده عصر دوشنبه در جریان بازدید از کتابخانه‌های سیار اردبیل اظهار کرد: اعضای کتابخانه‌های استان چنانچه در تحویل کتاب‌های دریافتی با جریمه دیرکرد روبه‌رو شدند، به مناسب هفته کتاب این جرایم بخشوده شده و می‌توانند کتاب‌ها را به کتابخانه‌ها بازگردانند.

وی تصریح کرد: در کنار این تسهیلات، عضویت رایگان برای دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف در این هفته تدارک دیده شده که با عضویت در یک کتابخانه می‌توانند از همه ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: امسال برای سهولت بیشتر عضویت رایگان در قالب سامانه مدیریت یکپارچه به صورت نظام الکترونیکی انجام می‌شود و انتظار می‌رود از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه این ثبت‌نام‌ها و عضویت رایگان به انجام برسد.

رضاقلیزاده افزود: استان اردبیل با داشتن ۸۳ باب کتابخانه و یک میلیون جلد کتاب خدمات مختلفی را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند که در کنار کتابخانه‌های عمومی شهرها، ما از ظرفیت کتابخانه‌های سیار روستایی نیز برای بهره‌مندی ساکنان این مناطق استفاده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های سیار ما به صورت دوره‌ای با سرکشی به روستاهای مختلف سعی می‌کنند تا برای علاقه‌مندان به کتاب ارائه خدمات کنند که در این کتابخانه‌های سیار علاوه بر ارائه کتاب، آئین‌های قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی و مطالعه جمعی کودکان و نوجوانان در طبیعت نیز اتفاق می‌افتد.

رضاقلیزاده اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا علاقه‌مندان به کتاب در کمترین فرصت زمانی کتاب مورد علاقه خود را دریافت کرده و در مهلت تعیین شده، آن را به کتابخانه عمومی بازگردانند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته مراجعه به کتابخانه‌های عمومی بعد از فروکش کردن بیماری کرونا بهبود یافته و ما وضعیت مناسبی را در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان برای ارائه خدمات به مخاطبان شاهد هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: امسال هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» با برنامه‌های مختلف برگزار خواهد شد که امیدواریم در این هفته بتوانیم توسعه و ترویج امر کتابخوانی را شاهد و ناظر باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا