شهرستان ها

عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران به قوچان رسید

قوچان- عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: باهدف رساندن پیام «مهربانی با معلولان» رکاب زنی خود را هم‌زمان با روز جهانی عصای سفید آغاز و امروز باگذشت بیش از ۴ هزار کیلومتر رکاب زنی وارد قوچان شدم.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت اله آزاد عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌عنوان پیک صلح و دوستی حدود بیش از ۳۰ سال در داخل و خارج کشور به نفع معلولان و طی سال‌های اخیر نیز برای سالمندان رکاب زنی می‌کنم.

عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری با یادآوری اینکه امسال پیش از ۱۲ آذرماه نیز رکاب زنی با همین هدف در کشورهای افغانستان و پاکستان انجام داده‌ام، گفت: هر سال به مناسب روز دوازدهم آذرماه مسیر حدود ۱۰ استان کشور را رکاب زنی می‌کنم که امسال این مسیر از مازندران آغاز و پس از تهران، قم، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی وارد شهرستان قوچان شدم.

وی تصریح کرد: این رکاب زنی باهدف رساندن پیام «مهربانی با معلولان» بوده و پس از گذشتن از استان‌های خراسان شمالی و گلستان به شهرستان خود بازمی‌گردم.

آزاد یکی از مشکلات اصلی معلولان در کشور را عدم مناسب‌سازی معابر و اماکن در سطح شهرها و روستاها دانست و خاطرنشان کرد: برای مناسب‌سازی همه شعار می‌دهند درصورتی‌که اصلاً این وضعیت مناسب معلولان و حتی سالمندان نیست و تک‌تک مردم و مسؤولین در این زمینه وظیفه‌دارند.

عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری بابیان اینکه علاوه بر استان‌های داخلی در ۷۰ کشور دنیا نیز با این نیت و استفاده از ابتدایی‌ترین وسایل رکاب زنی کرده‌ام، افزود: ورزشکاران حرفه‌ای که درآمدهای آن‌چنانی دارند هم می‌توانند با برگزاری مسابقات ورزشی، پرورش روحیه و… پای‌کار آمده و به این گروه از جامعه کمک کنند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر هم ده‌ها هزار کیلومتر رکاب زنی انجام دادم تا این پیام به جوانان رسانده شود که به‌جای گرایش به سمت موارد مخدر می‌توانند برای نشاط و انرژی به سمت ورزش روی بیاورند.

آزاد با اشاره به اینکه حدود ۴۲ روز در مسیر بوده و امکان دارد تا بازگشت به مقصد این سفر به ۶۰ روز نیز برسد، بیان کرد: من با این کار زبان کسانی شده‌ام که با وجود اینکه اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند اما کمتر دیده‌شده یا کمتر کسی صدای آن‌ها را می‌شنود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا