شهرستان ها

عظمت و قدرت ایمان مسلمانان خود را در طوفان الاقصی نشان داد

شیراز- امام جمعه شیراز گفت: دفاع مشروع مردم مظلوم فلسطین علیه ظلم و اشغالگری نشانگر عظمت و قدرت ایمان مسلمانان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: در حکومت اسلامی باید دو اصل مهم رعایت شود؛ اول اینکه سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای ارزش‌های اسلامی باشد و اگر غیر از این شد این اسم بی محتوا و بی معنا می‌شود و علاوه بر آن اصل دومی که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند و باید حتماً در همه سیاست‌ها مدنظر باشد مساله عدالت است یعنی نهایتاً به کسی ظلم نشود که این دو اصل باید در انتخابات پیش رو رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در تبلیغات انتخاباتی باید همه نامزدها و داوطلبان انتخابات از شرایط برابر، تقسیم مناسب و متناسب امکانات صداوسیما، دولتی و عمومی بهره مند باشند که ظاهراً صداوسیما برای امسال برنامه‌های جدیدی طراحی کرده است؛ همچنین منابع مالی داوطلبان نیز مشخص شود تا فردا صحنه مجلس جای لابی تعدادی پولدار نشود.

امام جمعه شیراز در ادامه نامزدها را به رعایت اخلاق دعوت کرد و گفت: کاندیداها به تخریب و تهدید و آبروریزی یکدیگر نپردازند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص تحولات اخیر در فلسطین نیز گفت: طوفان الاقصی یک حرکت دفاعی و مشروع از طرف حماس بود. اگر کسی خانه شما را بگیرد و ۴۰ تا ۵۰ سال هم بگذرد یادتان می‌رود؟ قطعاً می‌گویید خانه ما بوده که گرفته و ظلم کرده و می‌خواهم بیرونش کنم و تا جان دارم مقابله می‌کنم.

آیت الله دژکام بیان کرد: خدای متعال در آیه هشتم سوره مائده می‌فرماید «وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَی أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَی» و از این جهت امت اسلامی سر خود را بالا گرفت که ما جوانان رشیدی داریم در یک مجموعه یک میلیون و نیم جمعیتی اما اینها می‌توانند ارتشی که مدعی است از قوی‌ترین ارتش‌های دنیا است را شکست بدهند و می‌بینید که تا یک ذره دلشان می‌خواهد بلرزد رییس جمهور آمریکا در هیئت دولتشان شرکت می‌کند اما این جوانان می‌توانند از اینها اسیر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: این عظمت و قدرت ایمان مسلمانان است که خودش را در طوفان الاقصی نشان داد و ما به سران استکبار جهانی، می‌گوییم که این طوفان الاقصی که شروع شده است تا دودمان شما را به باد ندهد آرام نخواهد شد.

آیت الله دژکام افزود: در وقایع اخیر یک جنایت بزرگ علیه بشریت رخ داد گرچه همه کارهای صهیونیست‌ها جنایت علیه بشریت است اما یک جنایت بزرگ که بیمارستانی که خود آنها هم می‌گویند باید امنیت داشته باشد را صهیونیست‌ها بمباران کردند و صدها کودک، زن، مجروح و معلول و کسی که هیچ قدرتی برای دفاع از خودش را ندارد یکجا نابود کردند. ما این جنایت بزرگ را محکوم می‌کنیم و به پیشگاه امام زمان (عج) تسلیت عرض می‌کنیم که اینها امت جد شما هستند.

وی گفت: در همسایگی ما مردم مظلوم افغانستان در هرات از این زلزله‌ای که آمد متضرر شدند و نیاز به کمک دارند و همینطور مردم غزه که ممکن است کمک‌های دارویی نیاز داشته باشند که البته هلال احمر برای هر دو جهت اعلام کرده است اما کسانی که می‌خواهند کمک دهند کمک‌ها جمع‌آوری شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا