شهرستان ها

علاج بخشی سد «اینجه نو» برای تأمین آب پایدار مردم مشگین شهر

مشگین شهر – فرماندار مشگین شهر گفت: برای تامین آب پایدار مردم مشگین شهر باید علاج بخشی سد «اینچه نو» در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج بیگدلو بعدازظهر سه شنبه در نشست بررسی تخصیص حقابه بهره برداران از خیاوچایی اظهار کرد: شهرهای شمالی استان اردبیل و در کنار آنها مشگین شهر در چند سال اخیر با تنش گسترده آبی روبرو شده و نیاز است تا متولیان شرکت آب منطقه‌ای در این راستا تمهیدات بلندمدت بیندیشند.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه کشاورزی کم آب بر در راستای صرفه جویی و مدیریت مصرف آب ضروری است، خاطرنشان کرد: برای تأمین آب پایدار مردم مشگین شهر تکمیل طرح انتقال آب سد احمد بیگلو به تصفیه خانه آب شرب مشگین شهر پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم احقاق حقوق باغداران و کشاورزان این شهرستان از رودخانه «خیاوچای» گفت: در صورت آزادسازی رودخانه «خیاوچای» مشکل کمبود آب زراعی حقابه بران برطرف خواهد شد.

فرماندار مشگین‌شهر تأمین آب پایدار شهرستان مشگین‌شهر را یادآور شد و بیان کرد: تدوین دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت در این راستا در دست انجام است که ضروری است برای این کار شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل اقدامات اساسی را انجام داده و اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

بیگدلو علاج بخشی به سد اینچه نو را برنامه کوتاه مدت برای تأمین آب مشگین‌شهر دانست و گفت: این سد با ۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت در فصل تابستان آب شهر را تأمین می‌کند.

فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به اجرای طرح انتقال آب به عنوان برنامه بلندمدت تأمین آب پایدار برای مشگین‌شهر افزود: با توجه به اینکه طول خط انتقال آب ۱۵ کیلومتر است که در آن باید سه ایستگاه و چهار مخزن احداث شود.

وی تصریح کرد: در شرایط ایده آل و در صورت تخصیص اعتبارات تکمیل این پروژه تا سال ۱۴۰۴ زمان خواهد برد بنابراین تا زمان بهره برداری از این طرح باید علاج بخشی سد اینچه نو در دستور کار باشد و شهروندان از منابع آب پایدار بهره‌مند باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا