شهرستان ها

علامه محقق آیت‌الله محمدباقر محمودی چهره ماندگار لامرد شد

لامرد – آیین گرامیداشت هفته لامرد با هدف تجلیل از مقام والای علمی علامه محقق آیت‌الله محمدباقر محمودی و معرفی وی به عنوان چهره ماندگار شهرستان لامرد در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین گرامیداشت مقام علمی آیت الله محمد باقر محمودی علامرودشتی و معرفی وی به عنوان چهره ماندگار شهرستان لامرد در سال ۱۴۰۲ بعد از ظهر پنجشنبه با عنوان «لامرد در مسیر تعالی و پیشرفت» با حضور فرهیختگان، علما و فضلای لامردی در سالن اجتماعات شهید انصاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان لامرد برگزار شد.

در این همایش و پس از معرفی ابعاد شخصیتی این عالم وارسته توسط سخنرانان مختلف نکاتی در باب کتاب نَهْجُ السّعادَة فی مُسْتَدْرَکِ نَهج‌ُالبلاغة، نوشته محمدباقر محمودی بیان شد که دایره المعارف سخنان امیرالمؤمنین و حاوی بیش از ۵۰۰ حدیث، ۳۰۰ نامه امام علی (ع)، ۱۱۹ دعا، ۸۱ وصیت، کلمات قصار و همچنین مجموعه اشعار منسوب به امام علی (ع) است.

محمدباقر محمودی در سال ۱۳۰۲ شمسی در علامرودشت از توابع شهرستان لامرد به دنیا آمد و در ۱۹ سالگی به نجف رفت و به تحصیل پرداخت؛ از وی ۵ فرزند پسر و ۵ دختر به یادگار مانده است.

در پایان این همایش از محمود صابری‌زاده خبرنگار خبرگزاری مهر و سید مهدی احمدی خبرنگار صداوسیما به عنوان خبرنگاران نمونه این شهرستان تجلیل و قدردانی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا