شهرستان ها

علما نعمتی برای جامعه هستند/ شاهچراغی شخصیت والای استان سمنان

سمنان- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه علما نعمتی برای جامعه هستند، گفت: خداوند مقام مومنان عالم را از سایر مومنان به درجات، تفکیک کرده و ارتقا بخشیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم نکوداشت مقام آیت الله سید محمد شاهچراغی به میزبانی سالن هلال احمر سمنان ضمن اشاره به مقام شامخ علمای اسلام، تاکید کرد: علما نعمتی برای جامعه هستند.

وی با اشاره به درجات علما نزد خداوند، افزود: در روایات آمده که روزی فقیهی در یک مناظره بر یک ناصبی غلبه کرده بود وارد مجلسی شد که بنی‌هاشم، بنی‌عباس و … در نشست حضور داشتند و امام هادی (ع) صدر مجلس را برای آن عالم خالی کردند تا مقام علما را نشان دهند.

خدمت و مقام علما

امام جمعه سمنان ادامه داد: این اقدام امام هادی (ع) مورد اعتراض عباسی‌ها و بنی‌هاشم قرار گرفت که چرا امام، فرد عامی را نسبت دیگران برتری داد لذا ایشان احتجاج کرده و به این آیه قرآن کریم اشاره کردند که خداوند می‌فرمایند که حکم بین من و شما قرآن است لذا خداوند مؤمنان و غیر مؤمنان را برتری می‌دهد و لذا در بین مؤمنان نیز مؤمن عالم را بر مؤمن غیر عالم به درجات برتری داده است.

مطیعی با بیان اینکه این نشان از مقام شامخ علما در دین مبین اسلام و تأکیدات گران سنگ بزرگان دینی دارد، بیان کرد: شخصیت آیت الله شاهچراغی چه در زمینه مسائل دینی و موضوعات مرتبط با نماز جمعه و چه در زمینه ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی به صورت عملی برای تمام استان سمنان یک نعمت بزرگ است.

وی با بیان اینکه امروز بسیار خرسند هستیم که از پنج دهه مجاهدت‌های آیت الله شاهچراغی در صورتی تقدیر می‌کنیم که هیچکس امروز در این سالن دعوت نشده و به اجبار نیامده است لذا همه با میل و رغبت حضور دارند تا بدانیم که یک عالم خدوم به جامعه تا چه میزان علاقه قلبی مردم را با خود همراه می‌بیند و این دارایی بزرگی است.

تقدیر از دهه‌ها خدمت

حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد دبیر همایش گرامی داشت مقام آیت الله شاهچراغی نیز در سخنرانی کوتاهی بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این همایش که با نمونه‌های مشابه در استان و خارج از استان سمنان تفاوت دارد این است که در زمان حیات آیت الله شاهچراغی برگزار می‌شود و لذا می‌تواند نقطه عطفی در زمینه برگزاری رویدادهای مشابه باشد.

وی با بیان اینکه محور این همایش نیز قدردانی از مجاهدت‌ها و دهه‌ها خدمت گزاری بی منت آیت الله شاهچراغی به مردم استان سمنان و انقلاب است، بیان کرد: سخنرانی، رونمایی از کتاب، تالیفات، زندگی نامه و… از جمله بخش‌های این مراسم است.

به گزارش مهر، وزیر ارشاد اسلامی کابینه سیزدهم مهمان ویژه این مراسم است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا