شهرستان ها

عملکرد نامزدها در مناظرات سنگ محکی در ارزیابی شایستگی آنها است

پردیس- امام جمعه پردیس گفت: نحوه عملکرد نامزدها در طول مناظرات، سنگ محکی برای ارزیابی شایستگی‌های نامزد و توانایی و هوش آن‌ها برای مقابله با فشارهای ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان طی سخنانی با بیان اثرگذاری مناظرات تلویزیونی گفت: مناظرات تلویزیونی میان نامزدهای ریاست جمهوری را باید مهم‌ترین برنامه‌ی صداوسیما در دوران رقابت‌های پیش از انتخابات دانست، زیرا این قالب رسانه‌ای کارکردهای زیادی دارد که می‌تواند بر انتخابِ رأی‌دهندگان اثرگذار باشد و به همین دلیل معمولاً با استقبال گسترده‌ای از سمت مخاطبان مواجه می‌شود، افزایش ضریب تأثیر مناظرات به تحقق کارکردهای مورد نظر برای مناظرات برمی‌گردد.

امام جمعه پردیس با اشاره به کارکردهای مناظره نامزدها و ارائه اطلاعات بیان کرد: این موضوع به‌ویژه برای رأی‌دهندگانِ بلاتکلیف که هنوز نامزد مورد نظر را انتخاب نکرده‌اند، اهمیت بسیاری دارد، از این رو مناظرات باید زمینه کسب اطلاع را برای رأی‌دهندگان فراهم کند.

وی با تاکید بر برجسته کردن مسائل کلیدی در مناظرات افزود: مطرح‌شدن مسائل کلیدی و اولویت‌های اساسی در مناظرات که مدنظر رأی‌دهندگان است، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و انتخاب آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حسینی در خصوص درک شایستگی‌های نامزدها گفت: نحوه عملکرد نامزدها در طول مناظرات، سنگ محکی برای ارزیابی شایستگی‌های نامزد و توانایی و هوش آن‌ها برای مقابله با فشارهای ایجاد شده است، از این‌رو برگزاری مناسب و قوی مناظرات می‌تواند اعتبار نامزدها را بالا ببرد.

امام جمعه پردیس با اشاره به مقایسه نامزدها در کنار یکدیگر گفت: این کارکرد نیز ازجمله کارکردهای مهم مناظرات است. مناظرات باید ظرفیت مقایسه میان نامزدهای مختلف و درک تفاوت‌ها در برنامه‌ها و رویکردها و دیدگاه‌های نامزدها را فراهم کند. یکی از موارد اثرگذار بر افکار عمومی، واکنش و پوشش سایر رسانه‌ها پس از مناظرات است. در برخی موارد این موضوع حتی بیش از خود مناظرات می‌تواند اثرگذار باشد.

وی گفت: توجه به این موضوع نیز می‌تواند ضریب تأثیر مناظرات را بهبود ببخشد، شیوه برگزاری مناظرات هر چقدر بتواند زمینه تحقق این کارکردها را بیشتر فراهم کند، بهتر می‌تواند بر انتخاب رأی‌دهندگان اثر بگذارد، تحقق این کارکردها وقتی کامل خواهد شد که شاهد یک رقابت اخلاقی و مناظره حقیقی باشیم. امیدواریم در این مناظراتِ انتخاباتِ چهاردهم ریاست جمهوری، اشکالات گذشته مرتفع شده باشد. خدمت جهادی مسئولین در شرایط موجود کم‌رنگ نشود.

حسینی اضافه کرد: همانطور که می‌بینید در حال حاضر، بحث انتخابات کل کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است و فضای کشور انتخاباتی است و دولت هم آماده می‌شود تا انتخابات را برگزار کند، اما نباید خدمت‌رسانی کم‌رنگ و ضعیف بشود چون همین خدمت‌رسانیِ با قوّت، در انتخابات پیش‌رو تأثیر خوبی خواهد داشت و هم مردم عزیز از خدمات دولت بهره‌مند خواهند شد و از ضعف خدمات رنج نمی‌کشند. هرچند شما دیدید که افتتاح‌ها و کلنگ‌زنی‌ها بعد از شهادت شهدای خدمت متوقف نشد و برخی از آنها در شهرستان پردیس توسط شهرداری محترم و شرکت عمران انجام گرفت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا