شهرستان ها

عملیاتی‌ شدن ۸۲ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید البرز

کرج- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: از ابتدای امسال بیش از ۸۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همکاری دیگر دستگاه‌ها به مرحله اجرا رسیده و عملیاتی شده‌اند.

رامین ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از ۸۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همکاری دیگر دستگاه‌ها به مرحله اجرا رسیده و عملیاتی شده‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون و در ۱۰۱ جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز ۴۳۸ پرونده مطرح شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به سهم بالای مسائل بانکی از مصوبات ستاد تسهیل که در این مدت ۱۹۶ مصوبه بوده است، افزود: ۲۳ مصوبه مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت، ۱۰۵ مصوبه مربوط به سرمایه در گردش و ۶۸ مورد مربوط به استمهال بدهی بانکی بود که در مجموع حدود ۴۰ درصد از مصوبات به بخش بانکی اختصاص داشته است.

وی تصریح کرد: ۴۱ مصوبه (۸ درصد) مربوط به تأمین اجتماعی، ۴۲ مصوبه (۹ درصد) مربوط به امور مالیاتی و ۲۰۳ مصوبه (۴۳ درصد) مربوط به دستگاه‌های خدمت رسان همچون ادارات آب، برق، گاز، شهرداری‌ها و … است.

ربیعی با تاکید بر اینکه استمرار و فعالیت واحدهای تولیدی، هدف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است؛ گفت: با توجه به تأکیدات رئیس جمهور کشورمان هیچ دستگاهی حق تعطیلی واحد تولیدی را ندارد و اساس تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با مدیریت شخص استاندار البرز تشکیل می‌شود بر همین مبنا است.

وی افزود: واحدهای تولیدی که مشمول قانون رفع موانع تولید هستند جهت طرح مسائل و مشکلات خود از طریق سامانه بهین یاب (درگاه خدماتی وزارت صمت) یا با مراجعه مستقیم به درگاه ستاد تسهیل، مشکلات و مسائل پیش روی خود را ثبت نموده و پس از آن مراتب در دستور کار سازمان صمت و کارگروه تخصصی قرار گرفته که بعد از بررسی دستگاه ذیربط در صورت نیاز به مصوبه در اولین جلسه کارگروه اصلی مطرح و تصمیمات آن ابلاغ می‌شود.

ربیعی متذکر شد: عمده مشکلات واحدهایی که از این طریق طرح موضوع شده‌اند رفع شده و برای جلوگیری از توقف تولید از همه ظرفیت‌های قانونی این کارگروه استفاده می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا