شهرستان ها

عملیات آبخیزداری در ۶۸۰ هکتار اراضی سمنان اجرایی می شود

سمنان- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۶۸۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیزداری استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستین صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه تفاهم نامه عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۶۸۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیزداری استان منعقد شد، تاکید کرد: این طرح دو مرحله است و در مرحله دوم برای ۷۰۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان تحت مطالعات تفضیلی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه بین منابع طبیعی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است افزود: اجرای ۸۰۰ هزار متر مکعب عملیات تغذیه مصنوعی در دستور کار قرار گرفت که در صورت داشتن نزولات آسمانی پتانسیل ذخیره دو میلیون و چهار هزار متر مکعب روان آب را خواهد داشت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تنها راه برون رفت از خشکسالی و مقابله با چالش‌های آن اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه‌های آبخیز استان است.

راستین همچنین مدیریت و کاهش خسارات سیلاب را در زمره مزیت‌های طرح‌های آبخوان داری دانست و گفت: آبخیزداری ارمغان تولید امن آب، کاهش فرسایش خاک حاصل خیز، مدیریت سیلاب و در نهایت حفظ آب و خاک برای نسل‌های آینده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا