شهرستان ها

عملیات اجرایی انتقال آب سد طالقان به مهرگان آغاز شده است


در حوزه زمین نگاه خوش‌بینانه‌ای به استان وجود ندارد


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: عملیات اجرایی انتقال آب از سد طالقان به سمت مهرگان آغاز شده و تاکید ما این است که پروژه در کوتاه مدت اجرا شود، در چند وقت اخیر هم آب این سد به زیاران رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی استاندار قزوین با اصحاب رسانه روز گذشته به مناسبت هفته دولت با حضور معاونین و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سالن جلسات باغستان برگزار شد.

مهدی رجحانی در این جلسه گفت: نظام مسایل استان نشان داد که در بلند مدت امکانات بویژه در بخش روستایی به شکلی توزیع شده که هر جا از نظر سیاسی لابی بیشتری داشته امکانات بیشتری جذب کرده، باتوجه به این موضوع در مدت شش ماه بازدید کاملی از روستاهای استان صورت گرفت و برای احداث راه‌ها برخی معیارها احصاء شد که صرف جمعیت در آن مطرح نبود و براساس این معیارهای جدید اولویت‌بندی شکل گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: در حوزه باغ ویلاها به ساماندهی نیاز داریم؛ در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته که البته هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است، این باغ ویلاها در قالب شهرک قابل ساماندهی است.

وی بیان کرد: حجم تخلفات زمین‌خواری در استان به میزانی بالا است که نگاه خوش‌بینانه‌ای به استان وجود ندارد و در این راستا تلاش‌های ما باید بیشتر شود.

این مسئول ادامه داد: آنچه درباره تانکرها در استان نگران کننده است، برداشت از منابع آبی است، تانکرها باید ساماندهی شود که این موضوع در قالب بازار آب امکان‌پذیر است اما موضوع در این باره هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.

کمیته احیای دشت قزوین مهم‌ترین پروژه برای حل چالش آب استان است

وی عنوان کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ابتدا بر مبنای قیمت تمام شده بوده و قیمت مقطوعی اعلام نشده و بنابراین تورم مشمول هزینه‌های پروژه می‌شود، برای کمک به این موضوع میزان وام افزایش پیدا کرده و درمجموع برای متقاضیان پروژه‌ای سودآور است.

این مسئول اظهار کرد: در حوزه منابع آبی در کوتاه مدت سد نهب تکمیل می‌شود، سد بالاخانلو هم آبگیری می‌شود، مطالعات سد بورمانک هم نهایی شده، مطالعات انتقالات بین حوزه‌ای الموت رود هم جزء پروژه‌های اولویت‌دار وزارت نیرو قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کمیته احیای دشت قزوین با حضور نخبگان ملی شکل گرفته و ارتقای بهره‌وری را هدف‌گذاری کرده که بازار آب و به‌کارگیری فناوری‌های جدید در این کمیته مطرح است و مهم‌ترین پروژه برای بحران آب اقدامات همین کمیته است.

مرحله دوم مناقصه فرودگاه قزوین بزوی انجام می‌شود

رجحانی گفت: فرودگاه موضوع پیچیده‌ای است، تامین سرمایه برای تکمیل فرودگاه دشوار است که البته مرحله اول برون‌سپاری انجام شده و برای مرحله دوم مباحث فنی مفصلی مطرح شده و در آستانه برگزاری مرحله دوم مناقصه هستیم و با سرمایه‌گذار هم توافق شده است.

این مسئول بیان کرد: جانمایی دهکده لجستیک انجام شده و تاسیس این دهکده در قزوین به عنوان سومین استان مصوب شده و آماده جذب سرمایه‌گذار است که با برخی فعالین استانی هم صحبت شده است.

وی ادامه داد: مرمت ایستگاه راه آهن قزوین انجام شده، آسانسور  به بهره‌برداری رسیده و پله برقی هم بزودی بهره‌برداری خواهد شد.

رجحانی درباره وضعیت پروژه‌های نیمه تمام استان گفت: در رابطه با پروژه‌های نیمه تمام در سفر رئیس جمهور عمده پروژه‌ها فعال شدند.

موافقت با تکمیل مطالعات متروی هشتگرد به قزوین

وی بیان کرد:  راه‌های طارم دچار معضل است و برای آن سه مسیر همزمان درحال پیگیری است،‌ اگر هر سه مسیر به نتیجه برسد معضل راه‌های طارم بعد سالیان دراز به نتیجه می‌رسد.

این مسئول اظهار کرد: متروی هشتگرد به قزوین کمتر در نظام فنی و اجرایی کشور مطرح است و بیشتر مطالبه سیاسی بوده تا فنی؛ مصوبه کامل شدن مطالعه آن گرفته شده، در ابتدا باتوجه به اینکه این پروژه توجیه اقتصادی ندارد حاضر به مطالعه نشدند که با پیگیری مجدد، با مطالعات آن موافقت شد، ضمن اینکه پیشنهاد شده از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود تا در بستر ریل کنونی راه‌اندازی شود.

در این نشست چالشی که بیش از سه ساعت به طول انجامید، اصحاب رسانه از سلایق مختلف حضور داشته و پرسش‌ها و دغدغه‌های آن‌ها مطرح و استاندار و معاونین او به پرسش‌ها پاسخ دادند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا