شهرستان ها

عملیات بیومکانیک جنگل‌های «مانگرو» هرمزگان اجرا شد

بندرعباس – مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: عملیات مکانیک و بیومکانیک مدیریت پایدار جنگل‌های ساحلی مانگرو به عنوان مهم‌ترین برنامه در هفته دولت در شهرستان‌های قشم، میناب و بندرخمیر اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدنور موسوی بیان داشت: در راستای صیانت از جنگل‌های مانگرو (حرا و چندلخوریات شهرهای ساحلی در حد فاصل جزر و مد دریا که توسعه حرا دارد، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و قرارداد منعقد شده با جوامع محلی و تعاونی‌ها، در شهرهای ساحلی هرمزگان تولید، تأمین، کشت، پرکردن گلدان و حفاظت فیزیکی نهال حرا در حال انجام است و مردم مشارکت بسیار خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت در مجموع ۶۵ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها افزون‌بر ۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: این طرح‌ها شامل مدیریت پایدار جنگل‌های ساحلی مانگرو، تولید وتامین نهال در نهالستان‌های استان در راستای پویش مردمی طرح کاشت یک میلیارد درخت، ساخت سازه‌های سنگی ملاتی، پخش سیلاب، مهار و کنترل سیلاب و استحصال رواناب، حفاظت خاک، توسعه جنگل با بذر، احداث بند خاکی و دیگر طرح‌های آبخیزداری است.

موسوی با اشاره به اهمیت احیا و توسعه روزافزون منابع طبیعی در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: حجم هر نوبت آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان بیش از ۴۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی گفت: اجرای این طرح‌ها در راستای اشتغال پایدار، افزایش توان اقتصادی در روستاییان و مقابله با خشکسالی و کشاورزی پایدار و امنیت غذایی مؤثر است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا