شهرستان ها

عملیات ثامن‌الائمه منشأ بروز تحولات فراوانی در تاریخ کشور است

مشهد- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: عملیات ثامن‌الائمه سرآغاز و منشأ بروز تحولات فراوانی در تاریخ کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رضا آذریان پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فرماندهان عملیات ثامن‌الائمه اظهار کرد: پیروزی در فرازهای مهم و گردنه‌های سخت دفاع مقدس به برکت پیشروی محبت جمهوری اسلامی در دل‌های مردم بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا افزود: در تاریخ دفاع مقدس گره‌های تاریخی و مشکلات ریز و درشتی مشاهده می‌کنیم که اگرچه برای امروز عبرت‌آموز است اما حقیقت آن زمان این بود که رزمندگان اسلام به لطف ایمان و اراده انقلابی خود در هیچ چالشی زمین‌گیر نمی‌شدند و هر فتنه و تهدید را به فرصت تبدیل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات ثامن‌الائمه یکی از همان نقاط عطف مهم تاریخ دفاع مقدس بود گفت: جایی که حزب بعث با محاصره آبادان در تلاش بود این شهر را تصرف و یک برتری میدانی فراگیر بر مدافعان ایرانی تحمیل کند، بنیان‌گذار کبیر انقلاب دستور داد که محاصره آبادان باید شکسته شود و اینجا بود که لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه با فرماندهان و رزمندگان جان‌برکف و انقلابی خود به میدان آمد.

آذریان افزود: لشکر ۷۷ ثامن الائمه کاری کرد که در کمتر از ۹ ماه پس از این با اجرای عملیات‌هایی نظیر طریق‎القدس و فتح‎المبین، هیچ اثری از متجاوزان بعثی در خاک ایران اسلامی باقی نماند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا عملیات ثامن‌الائمه را سرآغاز و منشأ بروز تحولات فراوانی در تاریخ این کشور دانست و گفت: امروز می‌توان ادعا کرد اگر توانمندی یگان‌های زرهی، موشکی، پهپادی و پدافندی این لشکر پیروز امروزه به این حد از اعتلا رسیده است، در حقیقت به برکت مجاهدت رزمندگان سرافراز و دلاوری بود که زمانی با حداقل امکانات، بیشترین توفیقات را کسب کردند و حتی از بذل جان ابا نداشتند.

وی ادامه داد: استمرار همه آن جان‌فشانی‌ها نیز ده‌ها سال بعد در جبهه‌های دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) رخ داد؛ آن زمان که نسل تازه‌ای از تکاوران و فرماندهان جان‌برکف این لشکر عملیاتی در امتداد حرکت اسلامی صدیق خود پا به میدان گذاشتند و یک‌بار دیگر تاریخ‎ سازی کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا