شهرستان ها

عملیات ساخت موزه بزرگ چهارمحال و بختیاری ۷۰ درصد پیشرفت دارد

شهرکرد- کارشناس دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ این استان هم‌اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین صالح‌ریاحی با اعلام این خبر تأکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از موزه بزرگ استان حداقل ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او با اشاره به اختصاص ۶۹ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه بزرگ چهارمحال و بختیاری از ابتدای اجرای طرح تاکنون افزود: از این مبلغ ۲۴ میلیارد ریال در سال‌جاری برای ساخت اسکلت بتُنی و مخزن اختصاص پیدا کرده که به‌صورت ۱۰۰ درصد جذب و هزینه شده است.

صالح‌ریاحی تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اختصاص اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از موزه بزرگ استان مصوب شد.

او یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۹ در زمینی به وسعت یک‌هزار و ۵۴۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شد.

صالح‌ریاحی اضافه کرد: سالن‌های نمایش، کتابخانه، مخزن اشیاء، کارگاه مرمت آثار و بخش‌های اداری و تجاری از مهم‌‎ترین فضاهای پیش‌بینی شده در ساختمان موزه بزرگ چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا