شهرستان ها

عملیات محرم امسال با محوریت مقاومت برگزار می‌شود

سنندج_مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه تشکیل ستاد محرم با محور مقاومت در فضاسازی شهری در کف میدان عمل الزامی است؛ گفت: بستر محرم برای فراهم کردن زمینه معرفی مقاومت ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام برومند رازیانی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد برنامه‌ریزی مراسم محرم که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و سایر مسئولان استانی به منظور برنامه‌ریزی، هماهنگی و وحدت رویه در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در ماه محرم، برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان و تسلیت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل؛ اظهار کرد: در بحث محرم و صفر بحث محتوای و عملیاتی تبلیغی توسط تمام دستگاه‌ها و طیف‌های مردمی برای تأثیرگذاری کامل در میدان عمل باشند.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: محور تبلیغی و محتوایی پیشنهادی برای تمام مجمع‌های مردمی، هیأت‌های مذهبی، ذاکرین اهل بیت (ع) و مجموعه‌های فرهنگی اول با محور مقاومت و دوم بحث زندگی با آیه‌ها است.

وی اذعان کرد: محور کلی پیشنهاد شده با توجه به برهه موجود کشور و جهان اسلام مقاومت و اصول و نکات عاشورا در بحث محتوایی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: بحث بعدی در ماه رمضان زندگی با آیه‌ها بود که با همکاری تمام ادارات هر روز یک آیه تبلیغ و توضیح و مسابقه آن اجرا می‌شد که برکات خوبی هم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی تصریح کرد: در یک مسابقه پیامکی مرتبط با زندگی با آیه‌ها که با همکاری صدا و سیمای استان برگزار شد، ۱۸۰ هزار نفر در سطح مشارکت داشتند.

وی گفت: در آزمون حفظ این مسابقه ۷۰ هزار نفر شرکت کردند و موفق به دریافت مدرک حفظ شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: در محرم هم همین مسابقه محتوای، فرهنگی و عملیاتی با بهره‌گیری از آیات به کار رفته توسط امام حسین (ع) در طول مسیر عاشورا تفسیر تبیین و توضیح داده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: بحث مقاومت و چرای آن هم که امروز مردم غزه را می‌بینیم ایستادگی دارند در قبال رژیم صهیونیستی و با همکاری مردم محقق شده و اینکه احساسات افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده همگی از برکات مقاومت است.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی هم بیان کردند که مسئله اول امروز فلسطین است و دستور کار جهان هم بحث مقاومت آنها است و این مقاومت ماهیت چند لایه دارد و در هر لایه می‌توان چند بعد را جا داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: مقاومت را در هویت کلی جامعه ایرانی خلاصه کنیم ملت ایران ملت مقاومت است و ویژگی و شاخصه این مقاومت نیاز به کنکاش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: به برکات مقاومت زیاد پرداخته نشده و مردم نسبت به این مسئله مهم غفلت و کمتر آگاهی دارند و از نتایج این مقاومت باخبر نیستند.

وی ادامه داد: بستر محرم برای فراهم کردن زمینه معرفی این مقاومت ارزشمند است و می‌توان به آثار و برکات آن پرداخت. بحث استقلال و تمامیت ارضی، مقاومت و حتی شناخت ذات خبیث تمدن غرب را هویت محرم می‌تواند معرفی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: جنبه‌های مختلف با سیره امام حسین (ع) تشریح شود و ایده مقاومت با ساختن تمدن ایرانی و اسلامی، اقتصاد، زندگی اجتماعی، تولید بحث اقتصاد که مدنظر مقام معظم رهبری بوده در سال‌های اخیر پرداخته شود.

وی گفت: وجه اتصال با مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت (علیهم السلام) بیان نشده و مقاومت و نتیجه بخش بودن رنج‌ها و فشارهای که در اثر مقاومت در برابر هیمنه پوشالی استکبار و استعمار متحمل شدند باید روایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: گاهی اگر از نزدیکی به قله باخبر شویم امیدوار می‌شویم و اگر مردم به اوج نزدیک باشند استحکام و استواری در حین آگاهی از برکات موجب ادامه راه می‌شود و عملیات محرم هم در تبلیغات باید تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام رازیانی در پایان افزود: تشکیل ستاد محرم و اجرای احسن ایده‌ها با محور مقاومت در فضاسازی شهری با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی با حضور در کف میدان عمل الزامی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا