شهرستان ها

عملیات پی کنی ۲۵۰ واحد زلزله زده در خوی به اتمام رسید

ارومیه – معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی خبر داد و گفت: عملیات پی کنی ۲۵۰ واحد آسیب دیده به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رهبر دین ظهر چهارشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: ساخت ۲۳ درصد واحدهای مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله زده روستایی شهرستان خوی در ۱۲ روستای کانون زلزله ۵ و ۴ دهم ریشتری بامداد سیزدهم مهر در مرحله بتن ریزی تا دیوار چینی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پی کنی ۲۵۰ واحد در این روستاها به اتمام رسیده که از این تعداد ۲۰۰ واحد در مرحله اجرای عملیات بتن ریزی، ۱۳۰ واحد در مرحله آرماتور بندی و ۴۳ واحد نیز در مرحله عملیات اسکلت بندی قرار دارند.

رهبردین افزود: از دیروز مصالح ساختمانی از جمله آجر نیز تأمین و در تعدادی از روستاهای کانون زلزله از جمله مرتضی قلی کندی و خنجرخان دیوار چینی تعدادی از واحدها آغاز شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به روند ساخت جایگاه‌های دامی در مناطق روستایی زلزله زده خوی تصریح کرد: عملیات پی کنی و ساخت ۲۱۰ واحد جایگاه دامی تخریب شده در روستاهای زلزله زده آغاز شده و مصالح مورد نیاز از جمله بلوک سیمانی و ماسه و سیمان به صورت رایگان در اختیار روستاییان قرار گرفته است

رهبر دین همچنین از پایان آوار برداری در شهر دیزج دیز خبر داد و گفت: در این شهر صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است و تعدادی از واحدها نیز عملیات پی کنی و بتن ریزی را آغاز کرده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی هم از آغاز پرداخت تسهیلات بازسازی در مناطق روستایی خبر داد و گفت: از امروز بخشی از کمک‌های بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی مصوب دولت بر اساس پیشرفت ساخت واحدهای مسکونی به روستائیانی که واحدهای آنها تخریب شده آغاز شد.

جعفر برزگر افزود: برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی ۲۰۰ میلیون تسهیلات با کارمزد ۵ درصد نیز پرداخت می‌شود

وی ادامه داد: در مناطق شهری نیز علاوه بر پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ۲۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات با کارمزد ۵ درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اضافه کرد: برای تعمیر واحدهای خسارت دیده از زلزله هم تاسقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌شود.

در مناطق زلزله زده شهرستان خوی ۱ هزار ۱۰۰ واحد مسکونی احداث و بیش از ۴ هزار واحد تعمیر می‌شود.

بر اساس زمانبندی ستاد بازسازی قرار است بازسازی واحدهای تخریب شده تا دو ماه آینده به پایان برسد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا